Freenow, europejska aplikacja taxi należąca do Lyfta, nawiązała współpracę z chińskim producentem samochodów BYD. Do warszawskiej floty platformy dołączyło 50 nowych, zelektryfikowanych pojazdów tej marki, a w najbliższych miesiącach ich liczba ma wzrosnąć do kilkuset. To kolejny etap umacniania pozycji chińskich producentów na polskim rynku motoryzacyjnym.Warszawa jest pierwszym miastem w Polsce, w którym samochody marki BYD pojawiły się w barwach Freenow by Lyft. Firma zapowiada, że w ciągu najbliższego półrocza auta chińskiego producenta pojawią się także w innych dużych miastach. Do floty platformy włączono różne modele BYD – zarówno hybrydowe z napędem DM-i, jak Seal 5 i Seal U, jak i w pełni elektryczny model Seal. Pojazdy te będą wykorzystywane w usługach Comfort, Premium i Green.
false

© FreenowWedług Freenow, współpraca z BYD ma pomóc w elektryfikacji floty i odmłodzeniu samochodów wykorzystywanych do przewozu pasażerów. Z danych firmy wynika, że już teraz 66 proc. kursów w Warszawie realizowanych jest pojazdami hybrydowymi – rok wcześniej ten odsetek wynosił 53 proc. Nowe modele BYD z rocznika 2025 mają dodatkowo obniżyć średni wiek floty, który obecnie nie przekracza dziewięciu lat. Dla porównania średni wiek prywatnych aut w Polsce to 16 lat.
false

© FreenowModele BYD, które trafiły do Freenow, oferują napęd elektryczny lub hybrydowy, nowoczesne wyposażenie i niższe koszty eksploatacji. Firma podkreśla, że dzięki współpracy z chińskim producentem zamierza zwiększyć udział niskoemisyjnych pojazdów w swojej ofercie. W 2026 roku samochody BYD mają stanowić co najmniej 20 proc. floty w segmencie Comfort, który obejmuje m.in. kursy lotniskowe i przejazdy biznesowe.
Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Freenow by Lyft w Polsce, mówi, że partnerstwo z BYD ma nie tylko znaczenie ekologiczne, ale również rynkowe. Pozwala bowiem rozszerzyć ofertę o nowe modele i urozmaicić rynek zdominowany dotąd przez kilku popularnych producentów (na przykład Toyotę).
false

© FreenowWspółpraca Freenow i BYD obejmuje także ofertę dla kierowców. Nowe auta z rocznika 2025 mają być dostępne w konkurencyjnych cenach wynajmu, porównywalnych do kosztów użytkowania starszych pojazdów. Dodatkowo wprowadzono program poleceń – kierowcy mogą zostać ambasadorami marki BYD, prezentując samochody pasażerom i otrzymując premie za rekomendacje zakończone sprzedażą.
Z biznesowego punktu widzenia porozumienie Freenow i BYD to przykład rosnącej obecności chińskich producentów w segmencie flot i usług mobilnych w Polsce. W ostatnich latach chińskie marki stopniowo umacniają pozycję nie tylko w sprzedaży detalicznej, ale też w obszarze profesjonalnych usług transportowych.
Źródło: Freenow