1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. BYD i Freenow zacieśniają współpracę na polskim rynku
Wiadomości

BYD i Freenow zacieśniają współpracę na polskim rynku

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

Freenow, europejska aplikacja taxi należąca do Lyfta, nawiązała współpracę z chińskim producentem samochodów BYD. Do warszawskiej floty platformy dołączyło 50 nowych, zelektryfikowanych pojazdów tej marki, a w najbliższych miesiącach ich liczba ma wzrosnąć do kilkuset. To kolejny etap umacniania pozycji chińskich producentów na polskim rynku motoryzacyjnym.
Zobacz także Skody we flocie firmy Iglotex 200 Mercedesów Actros dla firmy Truck Care Toyoty RAV4 na służbie w podkarpackiej policji

Warszawa jest pierwszym miastem w Polsce, w którym samochody marki BYD pojawiły się w barwach Freenow by Lyft. Firma zapowiada, że w ciągu najbliższego półrocza auta chińskiego producenta pojawią się także w innych dużych miastach. Do floty platformy włączono różne modele BYD – zarówno hybrydowe z napędem DM-i, jak Seal 5 i Seal U, jak i w pełni elektryczny model Seal. Pojazdy te będą wykorzystywane w usługach Comfort, Premium i Green.

false ©Freenow
© Freenow

Według Freenow, współpraca z BYD ma pomóc w elektryfikacji floty i odmłodzeniu samochodów wykorzystywanych do przewozu pasażerów. Z danych firmy wynika, że już teraz 66 proc. kursów w Warszawie realizowanych jest pojazdami hybrydowymi – rok wcześniej ten odsetek wynosił 53 proc. Nowe modele BYD z rocznika 2025 mają dodatkowo obniżyć średni wiek floty, który obecnie nie przekracza dziewięciu lat. Dla porównania średni wiek prywatnych aut w Polsce to 16 lat.

false ©Freenow
© Freenow

Modele BYD, które trafiły do Freenow, oferują napęd elektryczny lub hybrydowy, nowoczesne wyposażenie i niższe koszty eksploatacji. Firma podkreśla, że dzięki współpracy z chińskim producentem zamierza zwiększyć udział niskoemisyjnych pojazdów w swojej ofercie. W 2026 roku samochody BYD mają stanowić co najmniej 20 proc. floty w segmencie Comfort, który obejmuje m.in. kursy lotniskowe i przejazdy biznesowe.

Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Freenow by Lyft w Polsce, mówi, że partnerstwo z BYD ma nie tylko znaczenie ekologiczne, ale również rynkowe. Pozwala bowiem rozszerzyć ofertę o nowe modele i urozmaicić rynek zdominowany dotąd przez kilku popularnych producentów (na przykład Toyotę).

false ©Freenow
© Freenow

Współpraca Freenow i BYD obejmuje także ofertę dla kierowców. Nowe auta z rocznika 2025 mają być dostępne w konkurencyjnych cenach wynajmu, porównywalnych do kosztów użytkowania starszych pojazdów. Dodatkowo wprowadzono program poleceń – kierowcy mogą zostać ambasadorami marki BYD, prezentując samochody pasażerom i otrzymując premie za rekomendacje zakończone sprzedażą.

Z biznesowego punktu widzenia porozumienie Freenow i BYD to przykład rosnącej obecności chińskich producentów w segmencie flot i usług mobilnych w Polsce. W ostatnich latach chińskie marki stopniowo umacniają pozycję nie tylko w sprzedaży detalicznej, ale też w obszarze profesjonalnych usług transportowych.

Źródło: Freenow

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów