
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
1 min
Tabor bateryjnych Solarisów będzie obsługiwał transport publiczny w prowincji Utrecht w środkowej Holandii. Zamawiający, Transdev Nederland Holding, jest jednym z największych operatorów w Holandii i liderem w dziedzinie bezemisyjnego transportu publicznego.
Zamówienie 96 elektrycznych Solarisów jest częścią strategii, która zakłada, że do 2028 roku cała flota w Utrechcie zostanie wymieniona na pojazdy zeroemisyjne. Obecnie w mieście funkcjonuje 50 linii autobusowych, które przewożą 30 milionów pasażerów rocznie.
Autobusy Solarisa są już znane w Transdev Nederland. Operator Connexxion, spółka córka Transdev Nederland, posiada w swoim taborze 20 autobusów Urbino 12 hydrogen opartych na technologii wodorowej, które kursują w Holandii Południowej. Pojazdy Solarisa trafiły również do holenderskiego Arnhem, gdzie od kilku miesięcy na liniach trolejbusowych kursuje 10 Trollino 18.
PJ
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów