
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
2 min
Odpowiedzialna za sprzedaż i obsługę samochodów użytkowych sieć dealerska Toyota Professional została stworzona przez polski oddział producenta w 2019 roku. Po pięciu latach rozwoju, w kraju funkcjonuje dziewięć wyspecjalizowanych stacji. Markę Toyota Professional reprezentują także odrębne działy aut użytkowych we wszystkich salonach Toyoty.
Jeszcze w tym roku polska sieć Toyota Professional ma zostać rozbudowana o dwa nowe salony, a do 2025 roku powstanie łącznie 16 obiektów. Pierwsze stacje otwarto w Warszawie (Wesoła), Zielonej Górze i Poznaniu w 2019 roku. W kolejnych latach dołączyły do nich punkty w Gdańsku, Szczecinie, Warszawie (Bemowo), Bełchatowie, Bielsku-Białej i Wrocławiu.
Sieć Toyota Professional to program pilotażowy realizowany w Polsce przez firmę Toyota Central Europe na zlecenie europejskiej centrali producenta. Na podstawie polskich doświadczeń Toyota wprowadzi podobne rozwiązania w całej Europie, a pierwsze obiekty tego typu zostały już uruchomione w Czechach, Słowacji i na Węgrzech.
Jak podkreślają przedstawiciele japońskiej marki, jest to jeden z kilku projektów, w których polscy dealerzy i menadżerowie Toyoty dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z europejskimi kolegami. Polski oddział firmy odegrał także istotną rolę w wypracowaniu nowych standardów dla europejskich salonów sprzedaży Toyoty oraz w opracowaniu konwersji i zabudów do samochodów użytkowych.
Według analiz IBRM Samar, opartych na danych CEPiK, w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku, w rankingu rejestracji aut dostawczych w Polsce, pojazdy Toyoty znalazły się na czwartej pozycji (1 146 sztuk, o 39,59 proc. więcej r/r). Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,66 proc.
Jeszcze lepsze rezultaty marka odnotowała w okresie od 1 do 10 marca 2024 roku, gdy wydziały komunikacji w Polsce zapisały w swoich bazach danych 245 sztuk dostawczaków Toyoty. Japońska marka wyprzedziła w rankingu Renault (232 szt.) oraz Mercedesa (174 szt.).
Oprac. Paweł Janas
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów