
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
Odpowiedzialna za sprzedaż i obsługę samochodów użytkowych sieć dealerska Toyota Professional została stworzona przez polski oddział producenta w 2019 roku. Po pięciu latach rozwoju, w kraju funkcjonuje dziewięć wyspecjalizowanych stacji. Markę Toyota Professional reprezentują także odrębne działy aut użytkowych we wszystkich salonach Toyoty.
Jeszcze w tym roku polska sieć Toyota Professional ma zostać rozbudowana o dwa nowe salony, a do 2025 roku powstanie łącznie 16 obiektów. Pierwsze stacje otwarto w Warszawie (Wesoła), Zielonej Górze i Poznaniu w 2019 roku. W kolejnych latach dołączyły do nich punkty w Gdańsku, Szczecinie, Warszawie (Bemowo), Bełchatowie, Bielsku-Białej i Wrocławiu.
Sieć Toyota Professional to program pilotażowy realizowany w Polsce przez firmę Toyota Central Europe na zlecenie europejskiej centrali producenta. Na podstawie polskich doświadczeń Toyota wprowadzi podobne rozwiązania w całej Europie, a pierwsze obiekty tego typu zostały już uruchomione w Czechach, Słowacji i na Węgrzech.
Jak podkreślają przedstawiciele japońskiej marki, jest to jeden z kilku projektów, w których polscy dealerzy i menadżerowie Toyoty dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z europejskimi kolegami. Polski oddział firmy odegrał także istotną rolę w wypracowaniu nowych standardów dla europejskich salonów sprzedaży Toyoty oraz w opracowaniu konwersji i zabudów do samochodów użytkowych.
Według analiz IBRM Samar, opartych na danych CEPiK, w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku, w rankingu rejestracji aut dostawczych w Polsce, pojazdy Toyoty znalazły się na czwartej pozycji (1 146 sztuk, o 39,59 proc. więcej r/r). Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,66 proc.
Jeszcze lepsze rezultaty marka odnotowała w okresie od 1 do 10 marca 2024 roku, gdy wydziały komunikacji w Polsce zapisały w swoich bazach danych 245 sztuk dostawczaków Toyoty. Japońska marka wyprzedziła w rankingu Renault (232 szt.) oraz Mercedesa (174 szt.).
Oprac. Paweł Janas
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów