
Płock stawia na wodorowe Solarisy
Miasto Płock zamówiło 18 autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen. Nowe pojazdy dołączą do miejskiej floty w I połowie 2026 roku. Zasięg takiego autobusu wynosi około 600 km na jednym tankowaniu wodoru.
2 min
Komisja Europejska zakończyła dochodzenie antysubsydyjne, wprowadzając ostateczne cła wyrównawcze na import akumulatorowych pojazdów elektrycznych (BEV) z Chin. Dochodzenie wykazało, że chiński łańcuch wartości BEV korzysta z nieuczciwego subsydiowania, co stwarza zagrożenie ekonomiczne dla unijnych producentów. Wprowadzone cła wejdą w życie dzień po ich opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym.
Cła tymczasowe, nałożone 4 lipca 2024 r., nie będą pobierane. Komisja będzie monitorować skuteczność wprowadzonych środków, aby uniknąć ich obchodzenia. Firmy współpracujące oraz nowi eksporterzy mogą ubiegać się o przyspieszony przegląd, aby ustalić indywidualną stawkę celną. Importerzy mają również możliwość ubiegania się o zwrot ceł, jeśli przedstawią odpowiednie dowody na brak subsydiowania producenta.
Dochodzenie ogłoszono 13 września 2023 r. podczas przemówienia o stanie Unii Europejskiej przez Ursulę von der Leyen. Decyzja była reakcją na gwałtowny wzrost importu tanich pojazdów z Chin. Jak stwierdziła w komunikacie Komisja Europejska, dochodzenie prowadzone było zgodnie z zasadami UE i WTO, zapewniając możliwość przedstawienia dowodów i argumentów wszystkim zainteresowanym stronom.
Valdis Dombrovskis, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, podkreślił:
„UE uznaje konkurencję, ale musi być ona uczciwa i opierać się na równych warunkach. Środki mają bronić uczciwych praktyk rynkowych i europejskiej bazy przemysłowej, jednocześnie pozostając otwartymi na rozwiązania zgodne z WTO.”
Oprac. PJ
Miasto Płock zamówiło 18 autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen. Nowe pojazdy dołączą do miejskiej floty w I połowie 2026 roku. Zasięg takiego autobusu wynosi około 600 km na jednym tankowaniu wodoru.
Najnowszy SUV Dacii, model Bigster, zwyciężył w ogólnopolskim plebiscycie Fleet Derby 2025 w kategorii Samochód hybrydowy (HEV). Z kolei Renault Master uzyskał najlepszy wynik w kategorii pojazdów do przewozu towarów o DMC do 3,5 tony z ekologicznym napędem spalinowym.
Nowy dyrektor generalny Stellamtis, Antonio Filosa, w pierwszym dniu urzędowania ogłosił nowy zespół kierownictwa koncernu. Składa się on z ekspertów Stelantisa działających w placówkach na całym świecie.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów