
Toyota Proace we flocie Polenergii Fotowoltaiki
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
Paweł Janas
2 min
Firma Escalent, zajmująca się analizą danych i doradztwem, w swoim badaniu „Chinese Automotive Brand Impact Study” przeanalizowała nastawienie europejskich nabywców do chińskich samochodów. Wyniki pokazują, że rośnie akceptacja dla tych marek, zwłaszcza w najmłodszych grupach wiekowych. Cena pozostaje kluczowym czynnikiem decyzyjnym – już 10 proc. obniżki mogłoby przekonać sceptyków, a średnia wartość oczekiwanej zniżki to 27 proc.
Co najmniej jeden na pięciu kierowców deklaruje gotowość do zakupu chińskiego auta, a w grupie osób poniżej 35. roku życia odsetek ten jest jeszcze wyższy. Szczególnie duże zainteresowanie odnotowano w Europie Południowej, gdzie konsumenci oczekują większych obniżek cen.
Choć chińskie samochody były kiedyś postrzegane jako budżetowe alternatywy, ich wizerunek ewoluuje. Elektryczne modele z Chin są już uznawane za innowacyjne i porównywalne jakością do tradycyjnych globalnych marek. W badaniu Escalent 72% respondentów przyznało, że oczekuje niższych cen od chińskich marek, ale jednocześnie coraz więcej konsumentów dostrzega też ich zalety technologiczne.
Wśród samochodów z Chin najlepiej rozpoznawalne są MG i BYD, które znalazły się w pierwszej 25-tce najbardziej znanych producentów aut w Europie. BYD umacnia swoją pozycję dzięki kampaniom marketingowym – firma sponsorowała m.in. Euro 2024. Mark Carpenter, dyrektor zarządzający Escalent UK, zauważa, że chińscy producenci inwestują w strategie budowania rozpoznawalności, co może przyspieszyć ich ekspansję w Europie.
Analitycy firmy Escalent zwracają uwagę, że mimo wzrostu popularności chińskich aut, nadal napotykają one bariery. Europejczycy postrzegają je jako mniej wiarygodne niż uznane marki, a na niektórych rynkach zapowiadane są cła na chińskie pojazdy, sięgające 17-35%. Dodatkowym wyzwaniem jest rozwój infrastruktury ładowania dla samochodów elektrycznych.
Jednak rosnąca rozpoznawalność i konkurencyjne ceny sprawiają, że samochody chińskich producentów szybko zdobywają europejski rynek, stając się realnym zagrożeniem dla uznanych producentów.
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
Mamy przyjemność uczestniczyć w polskim debiucie chińskiej marki Chery, należącej do państwowego koncernu Chery Holding. Za sieć sprzedaży i serwis odpowiada spółka Omoda Auto Poland, a do końca br. w Polsce będzie 30 punktów dealerskich Chery. Sprzedaż w Polsce zaczyna się od dwóch modeli – to SUV-y Chery Tiggo 7 oraz Tiggo 8.
Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) składa kolejne zamówienie na elektryczne autobusy przegubowe Solaris. Umowa ramowa, po pierwszej partii 50 autobusów Urbino 18 electric, zakłada dostarczenie 270 kolejnych pojazdów w tej samej wersji.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów