
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Paweł Janas
1 min
Polski rynek wynajmu długoterminowego samochodów utrzymał w 2024 roku tendencję wzrostową, choć w wolniejszym tempie niż w latach poprzednich. Według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, łączna flota wzrosła o 8,5% rok do roku, osiągając poziom blisko 276 tysięcy pojazdów.
Na spowolnienie dynamiki wpłynęła przede wszystkim ostrożność dużych firm w zakresie rozbudowy i wymiany flot, co było związane z niepewną sytuacją gospodarczą. Jednocześnie branża odnotowała znaczący wzrost zainteresowania ze strony sektora mikro i małych przedsiębiorstw.
W 2024 roku na potrzeby wynajmu długoterminowego zakupiono 89,4 tys. nowych samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 4,5% w porównaniu z rokiem poprzednim. Warto podkreślić, że niemal co czwarty nowy samochód nabywany przez firmy w Polsce trafiał do branży CFM. Najpopularniejszymi modelami w wynajmie długoterminowym były Skoda Octavia, Toyota Corolla oraz Kia Ceed.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów