
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Paweł Janas
1 min
Polski rynek wynajmu długoterminowego samochodów utrzymał w 2024 roku tendencję wzrostową, choć w wolniejszym tempie niż w latach poprzednich. Według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, łączna flota wzrosła o 8,5% rok do roku, osiągając poziom blisko 276 tysięcy pojazdów.
Na spowolnienie dynamiki wpłynęła przede wszystkim ostrożność dużych firm w zakresie rozbudowy i wymiany flot, co było związane z niepewną sytuacją gospodarczą. Jednocześnie branża odnotowała znaczący wzrost zainteresowania ze strony sektora mikro i małych przedsiębiorstw.
W 2024 roku na potrzeby wynajmu długoterminowego zakupiono 89,4 tys. nowych samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 4,5% w porównaniu z rokiem poprzednim. Warto podkreślić, że niemal co czwarty nowy samochód nabywany przez firmy w Polsce trafiał do branży CFM. Najpopularniejszymi modelami w wynajmie długoterminowym były Skoda Octavia, Toyota Corolla oraz Kia Ceed.
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów