1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Sieć serwisowa i logistyka Grupy Volkswagen w liczbach: raport 2024
Wiadomości

Sieć serwisowa i logistyka Grupy Volkswagen w liczbach: raport 2024

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

Grupa Volkswagen, obsługująca największy park samochodowy w Polsce, zanotowała w 2024 roku rekordową liczbę niemal miliona wizyt serwisowych. Działająca w 175 lokalizacjach sieć autoryzowanych punktów obsługi, wsparta centralnym magazynem części w Komornikach, obsługuje flotę ponad 2 milionów pojazdów marek należących do koncernu.
Zobacz także Serwis w ASO zwiększa wartość auta. Najnowszy ranking pokazuje, które modele zyskują najwięcej Firmy ostrzegają KE: obowiązkowe udziały elektryków w służbowych flotach uderzą w biznes Solaris dostarczy 120 autobusów dla Warszawy
false ©VGP
© VGP

Obsługa posprzedażowa Grupy Volkswagen w Polsce opiera się na 410 umowach serwisowych realizowanych w 175 lokalizacjach. Struktura sieci obejmuje również wyspecjalizowane placówki: 31 centrów napraw powypadkowych, 12 punktów napraw akumulatorów wysokowoltowych oraz 11 centrów obsługi programu Nora, przeznaczonego do sprzedaży części do warsztatów niezależnych.

Centralny magazyn w Komornikach stanowi główny węzeł logistyczny operacji. Obiekt, przyjmujący codziennie około 12 transportów z centrów dystrybucyjnych w Kassel i Martorell, utrzymuje stany magazynowe na poziomie 76 tysięcy części.

Dzienna dystrybucja obejmuje wysyłkę 66 tysięcy części, a skuteczność realizacji zamówień utrzymuje się na poziomie 94-95%. System logistyczny umożliwia składanie zamówień do godziny 16:30 z dostawą następnego dnia do 7:00, a w wybranych regionach funkcjonuje również usługa same day delivery dla zamówień złożonych do 10:30.

Logistyka samochodów obejmuje obsługę 150 tysięcy pojazdów rocznie, wykorzystując dwa place magazynowe - pod Poznaniem i na południu kraju, o łącznej pojemności 10 tysięcy miejsc postojowych. Codzienne operacje obejmują przyjmowanie 45 wagonów/autotransporterów oraz wysyłkę 700 ciężarówek z samochodami, przy wskaźniku terminowości przekraczającym 95%.

Istotnym elementem działalności jest system szkoleń pracowników. W 2022 roku zrealizowano 70 tysięcy osobodni szkoleniowych, co oznacza 20-procentowy wzrost rok do roku. Baza szkoleniowa obejmuje 12 tysięcy pracowników, a zajęcia prowadzone są w centrum szkoleniowym w Poznaniu, z rosnącym udziałem szkoleń zdalnych.

W całym 2024 roku przez serwisy grupy przewinęło się około miliona pojazdów. Klienci mieli dostęp do 2,5 miliona indeksów produktowych, a łączna masa wysłanych części przekroczyła 18 tysięcy ton. W obsłudze klientów i pojazdów uczestniczy około 8 tysięcy pracowników. Wskaźnik zadowolenia klientów, mierzony w badaniach jakościowych, osiągnął poziom 4,84.

Oferta posprzedażowa obejmuje standardowe programy serwisowe, ochronę pogwarancyjną oraz dodatkowe usługi, jak ubezpieczenie opon w pierwszym roku użytkowania. Programy są zróżnicowane dla klientów indywidualnych i flotowych, uwzględniając specyfikę obu segmentów rynku. 

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży#1
Przeczytaj

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży

Ogłoszony 16 grudnia przez Komisję Europejską Pakiet Motoryzacyjny przyspieszył debatę o przyszłości europejskiej motoryzacji, jednak – zdaniem organizacji reprezentujących producentów i dostawców części - nie rozwiązuje jej kluczowych problemów. Wskazują one, że propozycje są zbyt skomplikowane, niewystarczająco odpowiadają na presję konkurencyjną z zewnątrz i nie zapewniają realnej ochrony miejsc pracy w UE.

Komisja ustępuje: spalinówki uratowane. Koniec 100% zakazu rejestracji po 2035 r.#2
Przeczytaj

Komisja ustępuje: spalinówki uratowane. Koniec 100% zakazu rejestracji po 2035 r.

Komisja Europejska, ulegając presji sojuszu rządów i przemysłu, oficjalnie wycofała się z planu całkowitego zakazu rejestracji nowych samochodów spalinowych od 2035 roku. Ta zmiana kursu, choć przyjęta z ulgą przez wiele państw jako zwycięstwo „neutralności technologicznej” i ochrona miejsc pracy, spotkała się z ostrą krytyką ze strony ekologów, którzy alarmują, że złagodzenie celów emisyjnych opóźni transformację energetyczną i zagrozi ambitnym celom klimatycznym Zielonego Ładu.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów