W ciągu dziewięciu miesięcy 2025 r. Grupa Wielton sprzedał 11 440 pojazdów, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo wzrostu sprzedaży, Grupa wciąż notuje stratę – po trzech kwartałach 2025 roku wyniosła ona 135,7 mln zł wobec 82,9 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA spadł z 10,7 mln zł do -23,2 mln zł, co przełożyło się na marżę -1,5 proc. wobec 0,7 proc. rok wcześniej. Poprawa nastąpiła jednak w samym trzecim kwartale – EBITDA osiągnęła dodatni poziom 6,5 mln zł wobec -9,5 mln zł w analogicznym okresie 2024 roku.
Prezes Grupy, Paweł Szataniak, podkreśla, że po trudnym 2024 roku widać pierwsze oznaki ożywienia w branży.
Stabilizacja stawek frachtowych, wzrost liczby przewożonych ładunków oraz zahamowanie spadków na rynku ciężarówek mogą przełożyć się na dalszy wzrost popytu na naczepy i przyczepy.powiedział Szataniak.
Rynki europejskie – wzrosty w Polsce i na południu kontynentu
Największy wzrost sprzedaży Grupa Wielton odnotowała w Polsce, gdzie rynek naczep i przyczep urósł o 9,5 proc. Sprzedaż Wieltonu, Langendorfa i Fruehaufa wzrosła o ponad 26 proc. do 3031 pojazdów, a przychody sięgnęły 356,8 mln zł wobec 327,7 mln zł rok wcześniej. Udziały Grupy na krajowym rynku wzrosły do 15,1 proc., co dało jej drugą pozycję w zestawieniu.
Dynamiczne wzrosty odnotowano w krajach południowej Europy. We Włoszech sprzedaż zwiększyła się o 38,5 proc. do 1015 pojazdów, a przychody wzrosły o 37 proc. do 121,1 mln zł. W Hiszpanii – dzięki kontraktowi z dużym operatorem e-commerce – sprzedaż niemal się podwoiła, do 581 pojazdów (+97 proc. r/r), a przychody wzrosły do 65,5 mln zł.
W regionie Europy Środkowo-Wschodniej Grupa utrzymała piątą pozycję z udziałem 5,2 proc., sprzedając 1016 pojazdów (spadek o 9 proc. r/r).
Na krajowym rynku przyczep rolniczych, który urósł o 26 proc. r/r, spółka Wielton Agro utrzymała czwartą pozycję z udziałem 7,3 proc. Sprzedaż tej kategorii wzrosła o 39,5 proc. do 675 pojazdów, a przychody sięgnęły 60,9 mln zł wobec 44,6 mln zł rok wcześniej.
Perspektywy
Zarząd Grupy zapowiada kontynuację działań zwiększających efektywność operacyjną i optymalizację kosztów, a także rozwój oferty produktowej. Pozytywne wyniki trzeciego kwartału mogą – zdaniem spółki – stanowić sygnał, że po okresie spowolnienia branża transportowa wchodzi w fazę stopniowego odbicia.