W pierwszym kwartale 2025 roku Grupa Wielton utrzymała stabilny poziom sprzedaży, choć przy spadku przychodów i pogorszeniu kluczowych wyników finansowych. Spółka skupia się na poprawie efektywności i rozwoju oferty produktowej.Grupa Wielton, trzeci największy producent naczep i przyczep w Europie, sprzedała w pierwszym kwartale 2025 roku 3 634 pojazdy – niemal tyle samo co rok wcześniej. Mimo utrzymania wolumenu sprzedaży, przychody spadły o 11,3 proc. do 486,2 mln zł, a strata netto wyniosła 53,2 mln zł wobec straty w wysokości 17,9 mln zł rok wcześniej. EBITDA pogorszyła się do minus 16,6 mln zł przy marży minus 3,4 proc.
false

© WieltonNa trudnym rynku francuskim, mimo niemal 12-proc. spadku, spółka zależna Fruehauf zachowała pozycję lidera. W Polsce Grupa zwiększyła sprzedaż o ponad 7 proc., osiągając 979 sprzedanych pojazdów i udział w rynku na poziomie 13,3 proc. W Wielkiej Brytanii, dzięki wzrostowi rynku, spółka Lawrence David zwiększyła udziały do 6,9 proc., awansując na czwarte miejsce.
W Niemczech Grupa poprawiła swoją pozycję do szóstej, mimo spadku sprzedaży o ponad 10 proc. We Włoszech zanotowano wzrost sprzedaży o 85 proc. rdr., a w Hiszpanii – o 17 proc. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej wolumen nieco spadł, ale Grupa utrzymała piątą pozycję z udziałem 5,5 proc.
W segmencie agro, dzięki wzrostowi rynku o ponad 25 proc., spółka Wielton Agro zwiększyła sprzedaż o 44 proc. rdr., osiągając 13,3 mln zł przychodu i czwartą pozycję w kraju.
Grupa Wielton kontynuuje inwestycje – na ten rok zaplanowano wydatki rzędu 46 mln zł. Nowością w ofercie jest lekka naczepa kontenerowa Container Master R3 Super Light. Prezes Paweł Szataniak zapowiada dalsze działania zmierzające do zwiększenia efektywności, poszerzenia oferty i utrzymania pozycji rynkowej w obliczu niestabilnej sytuacji gospodarczej w Europie.