Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polskiej Grupy Caravaningowej wynika, że w pierwszym półroczu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 1 141 nowych samochodów kempingowych, co oznacza spadek o 3% r/r. Liczba nowych przyczep kempingowych zmniejszyła się natomiast aż o 10,9%, do 525 sztuk.
Wyniki pierwszej połowy bieżącego roku pokrywają się zasadniczo z rejestracjami samochodów osobowych i oba segmenty wykazują lekki – kilkuprocentowy wzrost. O ponad 20% wzrósł rynek używanych pojazdów kempingowych, co nie dziwi biorąc pod uwagę zamożność polskiego społeczeństwa. zauważa Jakub Faryś, prezes PZPM. –
W pierwszym półroczu 2025 r. sprowadzono do Polski 1 881 używanych kamperów, czyli o 21% więcej niż rok wcześniej. Najwięcej pochodziło z Niemiec (974 szt.), Francji (246) i Holandii (159). Rynek używanych przyczep zanotował spadek o 8,2% – zarejestrowano ich 4 224. Liderem w tej kategorii pozostała Dania, a za nią Niemcy i Wielka Brytania.
Sebastian Klauz, wiceprezes PGC, wskazuje na rosnące znaczenie marek należących do grupy Trigano, takich jak Chausson, Rimor, McLouis czy Adria.
Już w 1 półroczu Adria osiągnęła wzrost o 210%, a McLouis o 152%. To może świadczyć o zmianie polityki handlowej tej grupy”
– komentuje Sebastian Klauz. Jego zdaniem spadek zainteresowania przyczepami ma charakter ogólnoeuropejski, a ich miejsce stopniowo zajmują bardziej mobilne kampery.
Mimo trudnego początku roku eksperci przewidują, że rynek może się odbić w drugiej połowie.
„Miejmy nadzieję, że sprzedaż się ustabilizuje i zaległości zostaną nadrobione” – podsumowuje Klauz.