1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Nowe kampery w lekkim dołku, używane w górę. Rynek caravaningu w pierwszym półroczu 2025
Wiadomości

Nowe kampery w lekkim dołku, używane w górę. Rynek caravaningu w pierwszym półroczu 2025

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

W pierwszym półroczu 2025 roku liczba rejestracji nowych kamperów i przyczep spadła, ale dynamicznie rośnie import używanych pojazdów kempingowych. Eksperci mówią o stabilizacji rynku i zmianach w preferencjach klientów.
Zobacz także Sezonowe OC na razie bez szans, ale resort infrastruktury rozważa inne rozwiązania Trudny początek 2025 roku dla polskiej motoryzacji. Spadki w produkcji, eksporcie i zatrudnieniu Wielton trzyma kurs mimo spadku przychodów

Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polskiej Grupy Caravaningowej wynika, że w pierwszym półroczu 2025 r. zarejestrowano w Polsce 1 141 nowych samochodów kempingowych, co oznacza spadek o 3% r/r. Liczba nowych przyczep kempingowych zmniejszyła się natomiast aż o 10,9%, do 525 sztuk.

false ©Warsaw Caravaning Festival
© Warsaw Caravaning Festival
Wyniki pierwszej połowy bieżącego roku pokrywają się zasadniczo z rejestracjami samochodów osobowych i oba segmenty wykazują lekki – kilkuprocentowy wzrost. O ponad 20% wzrósł rynek używanych pojazdów kempingowych, co nie dziwi biorąc pod uwagę zamożność polskiego społeczeństwa. zauważa Jakub Faryś, prezes PZPM. – 

W pierwszym półroczu 2025 r. sprowadzono do Polski 1 881 używanych kamperów, czyli o 21% więcej niż rok wcześniej. Najwięcej pochodziło z Niemiec (974 szt.), Francji (246) i Holandii (159). Rynek używanych przyczep zanotował spadek o 8,2% – zarejestrowano ich 4 224. Liderem w tej kategorii pozostała Dania, a za nią Niemcy i Wielka Brytania.

false ©Warsaw Caravaning Festival
© Warsaw Caravaning Festival

Sebastian Klauz, wiceprezes PGC, wskazuje na rosnące znaczenie marek należących do grupy Trigano, takich jak Chausson, Rimor, McLouis czy Adria.

Już w 1 półroczu Adria osiągnęła wzrost o 210%, a McLouis o 152%. To może świadczyć o zmianie polityki handlowej tej grupy” 

– komentuje Sebastian Klauz. Jego zdaniem spadek zainteresowania przyczepami ma charakter ogólnoeuropejski, a ich miejsce stopniowo zajmują bardziej mobilne kampery.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Mimo trudnego początku roku eksperci przewidują, że rynek może się odbić w drugiej połowie. 

„Miejmy nadzieję, że sprzedaż się ustabilizuje i zaległości zostaną nadrobione” – podsumowuje Klauz.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów