1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Opel odnotował w 2023 roku znaczący wzrost sprzedaży
Wiadomości

Opel odnotował w 2023 roku znaczący wzrost sprzedaży

2 min

W ubiegłym roku Opel sprzedał na świecie 670 tys. samochodów, o 15 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego. W Polsce lepsze wyniki od tych z 2022 r. marka zanotowała w przypadku aut osobowych.
Zobacz także Arval Polska przekroczył 80 tysięcy aut we flocie Volvo XC40. Tak bardzo podrożał szwedzki SUV Kierowcy wracają do aut spalinowych. Entuzjazm wobec EV wyraźnie słabnie
false ©Opel
© Opel

Opel zamknął 2023 rok udziałem na rodzimym, niemieckim rynku na poziomie około 5,3 procenta. W Wielkiej Brytanii marka Vauxhall wywalczyła sześcioprocentowy udział w rynku. Opel chwali się również sprzedażą w Turcji, z udziałem w rynku wynoszącym sześć procent.

- Rok 2023 był dla nas bardzo udany. Opel odnotował znaczący wzrost sprzedaży. Osiągnęliśmy znaczące wzrosty, zwłaszcza z tytułu sprzedaży samochodów elektrycznych, w segmencie C i lekkich pojazdów użytkowych. Udało nam się także znacznie rozszerzyć naszą działalność międzynarodową – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny marki Opel. 

Zgodnie z analizami IBRM Samar, opartymi na danych CEPiK, w 2023 roku klienci kupili i zarejestrowali w Polsce 9 523 nowe samochody osobowe marki Ople. To wynik o 1,89 proc. większy w stosunku do roku 2022. W przypadku osobowych aut elektrycznych (BEV) producent zarejestrował 408 egzemplarzy wobec 508 w roku poprzednim. 

Opel i Vauxhall łącznie sprzedały w ubiegłym roku na całym świecie 125 000 sztuk lekkich samochodów dostawczych, co oznacza wzrost o 26 procent w porównaniu z 2022 rokiem. Marki zapewniły sobie silną pozycję wśród elektrycznych samochodów dostawczych, sprzedając na rynku europejskim (UE 29) około 17 000 sztuk samochodów Combo Electric, Vivaro Electric i Movano Electric.

W Polsce marka sprzedała w ubiegłym roku 3 054 auta dostawcze, o 20,12 proc. mniej niż w roku poprzednim. Jeśli chodzi o samochody dostawcze napędzane energią elektryczną, Opel zarejestrował 229 takich aut wobec 217 w roku 2022

Opel w 2022 roku rozwijał się w wysoce konkurencyjnym segmencie C. W 2023 r. Astra podwoiła swoją sprzedaż w Europie (UE 29) w zakresie każdej wersji napędu. W Niemczech Astra zajęła piąte miejsce w swoim segmencie. Patrząc całościowo, Opel odnotował znaczny wzrost w segmencie C na całym świecie. W porównaniu z poprzednim rokiem marka sprzedała o około 57 procent więcej egzemplarzy Astry i Grandlanda. Corsa na dwóch największych rynkach firmy, w Niemczech i Wielkiej Brytanii, była najpopularniejszym modelem w segmencie B.

W Grecji Opel Corsa był najlepiej sprzedającym się samochodem w całym kraju. Oprócz pozycji lidera w Niemczech i Wielkiej Brytanii, Corsa Electric zajęła drugie miejsce w statystykach rejestracji w swoim segmencie we Włoszech, Holandii, Portugalii i Austrii., Mokka Electric była najpopularniejszym SUV-em typu B w Wielkiej Brytanii i zajęła drugie miejsce w Niemczech, Hiszpanii, Polsce i Belgii.

Oprac. Paweł Janas

Źródło: Opel, CEP, IBRM Samar 

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów