1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. SsangYong zmienia w Polsce nazwę na KGM
Wiadomości

SsangYong zmienia w Polsce nazwę na KGM

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

1 min

Zmiana nazwy marki motoryzacyjnej to nie tylko rebranding, ale także sygnał rozpoczęcia nowego etapu. Historia SsangYonga, znanego z produkcji SUV-ów i terenówek, pełna była wzlotów i upadków, a jej zwieńczeniem jest przemiana w KG Mobility. W Polsce nowa nazwa oficjalnie zaczęła funkcjonować 1 stycznia 2025 roku.
Zobacz także Nowości w mototrendach Pro+ | Instrukcja Koreański EnoParts wchodzi do Polski z częściami do aut Honda prognozuje spadek zysku w aktualnym roku obrotowym
false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

Historia marki sięga połowy XX wieku, choć pod nazwą SsangYong, co po koreańsku oznacza „bliźniacze smoki”, działała od 1988 roku. Lata 90. przyniosły współpracę z Daimler-Benz, co pozwoliło wzbogacić jej modele o technologie Mercedesa, w tym kultowe silniki. Mimo tego sukcesu, zadłużenie sprawiło, że marka trafiła w ręce Daewoo Group, a później – w obliczu bankructwa Daewoo – powróciła do działalności pod własnym szyldem.

Kolejne lata przyniosły zmiany właścicielskie – w 2004 roku chiński SAIC przejął kontrolę nad firmą, jednak ze względu na problemy finansowe współpraca zakończyła się szybko. Od 2010 roku SsangYong znalazł się pod skrzydłami indyjskiego Mahindra & Mahindra Limited, co pozwoliło na rozwój SUV-ów, takich jak Rexton, choć pandemia Covid-19 ponownie zachwiała stabilnością przedsiębiorstwa.

Przełomem okazał się rok 2022, gdy SsangYong został przejęty przez koreański konglomerat KG Group. To właśnie nowy właściciel zdecydował o zmianie nazwy marki na KG Mobility, co ogłoszono w 2023 roku. W Polsce proces ten zakończył się 1 stycznia 2025 roku.

Autorzy

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji#1
Przeczytaj

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji

Opublikowany 16 grudnia przez Komisję Europejską tzw. pakiet motoryzacyjny otwiera drogę do korekty unijnych regulacji dotyczących emisji CO₂ dla samochodów osobowych i dostawczych. Zdaniem producentów to sygnał, że Bruksela zaczyna szukać bardziej pragmatycznego podejścia, łączącego cele klimatyczne z konkurencyjnością i odpornością europejskiego przemysłu. Jednocześnie organizacje branżowe podkreślają, że kluczowe decyzje wciąż pozostają przed ustawodawcami.

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży#3
Przeczytaj

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży

Ogłoszony 16 grudnia przez Komisję Europejską Pakiet Motoryzacyjny przyspieszył debatę o przyszłości europejskiej motoryzacji, jednak – zdaniem organizacji reprezentujących producentów i dostawców części - nie rozwiązuje jej kluczowych problemów. Wskazują one, że propozycje są zbyt skomplikowane, niewystarczająco odpowiadają na presję konkurencyjną z zewnątrz i nie zapewniają realnej ochrony miejsc pracy w UE.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów