
UE i USA unikają wojny handlowej dzięki porozumieniu o 15% cłach
Europa i Ameryka osiągnęły kompromis taryfowy, unikając eskalacji konfliktu handlowego między największymi gospodarkami świata. Ulgę odczuje m.in. europejska branża motoryzacyjna.
Mimo to należąca do grupy Volkswagena firma poprawiła wyniki w drugim kwartale – zysk operacyjny wzrósł z 5 mln euro w Q1 do 38 mln euro w Q2. Dostawy ogółem wyniosły 302 600 pojazdów (+1,7 proc. r/r), a sprzedaż aut w pełni elektrycznych wzrosła aż o 105,3 proc. CUPRA odnotowała rekordowe wyniki – 167 600 dostarczonych pojazdów (+33,4 proc.) i zbliża się do 1 miliona sprzedanych aut od 2018 roku.
Najlepiej sprzedającym się modelem pozostaje CUPRA Formentor (54 700 szt.). Marka kontynuuje strategię elektryfikacji i przygotowuje się do premiery modelu CUPRA Raval. Ze względu na globalne warunki rynkowe przesunięto planowany debiut CUPRY na rynku USA po 2030 roku.
SEAT S.A. zanotował spadek przychodów do 7,6 mld euro (-2 proc.) oraz zysk operacyjny niższy o 90,6 proc.. Hiszpańska marka pozostaje jednak zdeterminowana, by realizować długofalową strategię rozwoju, elektryfikacji i ekspansji na rynki globalne.
Europa i Ameryka osiągnęły kompromis taryfowy, unikając eskalacji konfliktu handlowego między największymi gospodarkami świata. Ulgę odczuje m.in. europejska branża motoryzacyjna.
PKO Leasing nawiązał współpracę z chargeEuropa, by przyspieszyć rozwój sieci ogólnodostępnych ładowarek do samochodów elektrycznych w Polsce. Partnerstwo wpisuje się w strategię „Numer 1 i kropka” na lata 2025–2027, której celem jest m.in. pozycja lidera w finansowaniu zeroemisyjnego transportu i rozwój infrastruktury ładowania.
W pierwszej połowie 2025 roku największe rynki europejskie odnotowały spadek rejestracji nowych motocykli o 11,3 proc. . Jeszcze większy regres dotknął segment motorowerów.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów