
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
2 min
W Polsce na koniec marca 2024 r. funkcjonowało 6 490 ogólnodostępnych punktów ładowania, o 37 proc. więcej niż w takim samym okresie roku ubiegłego. W tym było 4 680 punktów AC (+30 proc. r/r) oraz 1 810 DC (+60 proc. r/r). W marcu uruchomiono 152 nowe punkty.
Największym udziałem w sieci infrastruktury ładowania w Polsce dysponowały ładowarki o mocy do 22 kW (64 proc.), ale liczba szybkich stacji DC o mocy przekraczającej 50 kW dynamicznie rośnie. Pod koniec marca 2024 r. kierowcy pojazdów elektrycznych mogli w Polsce korzystać już z 780 takich urządzeń.
Najwięcej punktów ładowania jest w Warszawie (621 punktów w marcu 2024 r.), a kolejne miejsca zajmują: Gdańsk (279), Szczecin (222), Poznań (211) i Kraków (202). Liczba punktów wzdłuż Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) wyniosła na koniec marca bieżącego roku 681, co oznacza wzrost o 19 proc. r/r.
„Polish EV Outlook” to analiza rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce. PSNM (wcześniej PSPA) od 5 lat prezentuje w swoim raporcie przekrojowy obraz rynku osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych, infrastruktury ładowania, struktury nabywców EV, zmian legislacyjnych oraz wpływu elektromobilności na sektor elektroenergetyczny. „PEVO Index” to cykliczna, udostępniana co miesiąc wersja „Polish EV Outlook” zawierająca aktualizowane na bieżąco kluczowe dane zawarte w pełnej wersji raportu, prezentowane w przystępnej, „infograficznej” formie.
Dane do „PEVO Index” dostarczają: PSPA, IBRM Samar oraz OTOMOTO.
pj
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów