Porsche AG kontynuuje szeroko zakrojoną restrukturyzację, odpowiadając na niesprzyjające warunki makroekonomiczne i geopolityczne, które znacząco wpłynęły na wyniki spółki w pierwszej połowie 2025 roku. Przychody wyniosły 18,16 mld euro, a zysk operacyjny spadł do 1,01 mld euro. Rentowność operacyjna obniżyła się do 5,5 proc.
Prezes Oliver Blume zapowiedział, że firma fundamentalnie rozwija swoje produkty i procesy, licząc na ponowny wzrost od 2026 roku. Na wyniki negatywnie wpłynęły spadek popytu w Chinach, wysokie cła w USA oraz wolniejsze niż zakładano tempo transformacji elektromobilności. Wydatki specjalne związane z reorganizacją i akumulatorami sięgnęły 1,1 mld euro.
Mimo trudności Porsche osiągnęło rekordowe dostawy w Ameryce Północnej i na rynkach wschodzących. Udział zelektryfikowanych modeli w Europie przekroczył 57 proc., a Macan pozostał najlepiej sprzedającym się modelem.
false

© PorscheSpółka uruchomiła drugą linię produkcji ogniw w V4Smart i odnotowała sukcesy w rankingach jakości oraz w sporcie motorowym, w tym podwójne mistrzostwo świata w Formule E.
Porsche skorygowało prognozę na 2025 rok, zakładając rentowność sprzedaży między 5 a 7 proc. oraz marżę przepływów pieniężnych netto w branży motoryzacyjnej na poziomie 3–5 proc. Koszt reorganizacji ma wynieść ok. 1,3 mld euro.