Hongqi, które znane jest jako ulubiona marka byłego przywódcy Mao Zedonga to producent luksusowych samochodów. Pojazdy Hongqi są już znane w Europie, także w Polsce, ale teraz przedstawiciele firmy należącej do państwowego przedsiębiorstwa FAW zapowiedzieli dalszą ekspansję na starym kontynencie.Chińska marka Hongqi ma obecnie w sprzedaży (lub w planach) w Polsce trzy luksusowe sedany: Hongqi H5, Hongqi H6 oraz Hongqi H9. Pierwszy z nich występuje z benzyniakiem 2.0T o mocy 218 KM i kosztuje od 163 900 zł.
Hongqi 6 ma zadebiutować w czwartym kwartale 2025 roku, natomiast Hongqi 9 to wydatek od 284 900 zł. W tym przypadku do napędu wykorzystano benzynową jednostkę generującą 245 KM.
Z danych IBRM Samar zgromadzonych w aplikacji Mototrendy Pro+ wynika, że do tej pory samochody marki Hongqi nie cieszyły się popularnością wśród polskich kierowców. W okresie styczeń-sierpień 2025 roku sprzedano tylko trzy sztuki Hongqi HS3. Całkowita sprzedaż marki w Polsce okazała się o 25 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy to wydano cztery pojazdy. Jednak wówczas były to Hongqi E-HS9.
Hongqi planuje ekspansję w Europie
Według informacji uzyskanych przez agencję Reutera od przedstawicieli Hongqi, chińska marka planuje, że do 2028 roku wprowadzi 15 elektrycznych i hybrydowych modeli na 25 europejskich rynkach. Wśród nich ma pojawić się m.in. kompaktowy, elektryczny SUV Hongqi EHS5.
Podczas targów motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium szef działu projektowania firmy FAW, Giles Taylor, zapowiedział, że Hongqi EHS5 będzia miał zasięg do 550 km, a baterię naładujemy w zakresie 10-80 proc. po około 20 min.
Elektryczne Hongqi z platformą od Leapmotoru
Nie są jeszcze znane ceny, ani termin wprowadzenia tego modelu do sprzedaży. Nie podano także technicznych szczegółów dotyczących budowy tego modelu. Agencja Reutera przypomina jednak, że już wcześniej inna chińska firma Leapmotor pochwaliła się, że dostarczy marce Hongqi platformę do budowy elektrycznego pojazdu. Ma ona być wykorzystana w pojeździe, którego produkcja rozpocznie się w czwartym kwartale 2026 roku.
Hongqi, które do 2028 roku planuje otwarcie w Europie ponad 200 salonów dołącza chińskich producentów, takich jak BYD, Chery i Changan, którzy szukają rynków zbytu poza Chinami. Ma to m.in. związek z cenową wojną, jaka toczy się na chińskim rynku w przypadku elektrycznych modeli.