1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu może przejść na czterodniowy tydzień pracy
Wiadomości

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu może przejść na czterodniowy tydzień pracy

Autor: Tomasz Kamiński

Tomasz Kamiński

2 min

Fabryka Volkswagena w Wolfsburgu zostanie zrestrukturyzowana na potrzeby produkcji od 2027 roku wyłącznie elektrycznych samochodów. Może to skutkować m.in. czterodniowym tygodniem pracy.
Zobacz także Tesla model Y w Europie. Jest jeden kraj, w którym sprzedaż rośnie Niemieccy producenci aut a taryfy celne w USA Producenci aut w Unii Europejskiej: kto zyskuje, kto traci w 2025 roku?

W grudniu 2024 roku władze Volkswagena zawarły porozumienie ze związkami zawodowymi w kwestii obniżenia kosztów produkcji w Niemczech. Było to zwiazane z przeniesieniem od 2027 roku produkcji spalinowegto Volkswagena Golfa z Wolfsburga do Meksyku. To wywołało oczywiście obawy pracowników o przyszłość zakładu w Niemczech.

Volkswagen – cięcie kosztów w Wolfsburgu

Teraz agencja Reutersa donosi, że związki zawodowe negocjowały z zarządem w sprawie cięcia kosztów. Daniela Cavallo, szefowa rady zakładowej przekonuje, że związki zawodowe uzgodniły minimalne wykorzystanie mocy produkcyjnych w przejściowym okresie.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Oczekiwane są przy tym zmiany podjęte przez samych pracowników. Ich działania mają zrekompensować prawdopodobną mniejszą liczbę godzin pracy w najbliższych latach.

Musimy teraz podjąć działania, abyśmy mogli z nich skorzystać później. Od 2027 r. tymczasowy czterodniowy tydzień pracy nie jest nierozsądnym scenariuszem.Daniela Cavallo, szefowa rady zakładowej

Cavallo zapewniła zatrudnionych, że przyszłość fabryki w Wolfsburgu nie jest zagrożona. Wynika to z planów produkcji. Do końca dekady ma tu powstawać elektryczny Volkswagen Golf oraz następca kompaktowego SUV-a Volkswagena T-Roca.

Volkswagen Golf – spadek popytu na spalinową wersję

Jest to związane m.in. z coraz mniejszym popytem na Volkswagena Golfa ze spalinowym silnikiem, a który powstawał głównie w Wolfsburgu. Produkcja tego modelu spadła z miliona egzemplarzy w 2015 roku do nieco ponad 300 tys. sztuk w 2024 roku. Przewiduje się, że w 2025 roku w Wolfsburgu powstanie tylko około 250 tys. spalinowych Volkswagenów Golfów.

Spadkowy trend jest nieunikniony. Wcześniej czy później Volkswagen Golf musi trafić do Meksyku! W przeciwnym razie nasza fabryka ostatecznie znajdzie się na końcu tych statystyk, które właśnie pokazałam.Daniela Cavallo, szefowa rady zakładowej


Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów