1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Auto Partner rośnie, rentowność lekko w dół
Wiadomości

Auto Partner rośnie, rentowność lekko w dół

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

W I półroczu 2025 r. Grupa Auto Partner, jeden z największych dystrybutorów części samochodowych na polskim rynku, zwiększył przychody do rekordowych 2,2 mld zł. Mimo wzrostu skali działalności spółka odnotowała nieznaczny spadek zysku netto i rentowności.
Zobacz także Motoryzacja w Polsce po I półroczu 2025: lekkie odbicie, ale mniej miejsc pracy Sanok Rubber przesuwa akcent z motoryzacji na przemysł Polska motoryzacja w zderzeniu z deficytem

Grupa Auto Partner w pierwszej połowie 2025 r. zwiększyła przychody o 7,7 proc. rok do roku – do 2,21 mld zł. Sprzedaż krajowa odpowiadała za 49 proc. całości (1,09 mld zł, +6,6 proc. r/r), a eksport za 51 proc. (1,13 mld zł, +8,7 proc. r/r). Głównym rynkiem zbytu pozostaje Unia Europejska.

false ©Auto Partner
© Auto Partner

Zysk netto wyniósł 97,2 mln zł, pozostając na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego (-0,1 proc. r/r), przy jednoczesnym spadku rentowności netto z 4,7 proc. do 4,4 proc. Zysk operacyjny wzrósł do 138,3 mln zł (+2,8 proc. r/r), a EBITDA do 167,5 mln zł (+3,6 proc. r/r). Mimo wyższych kosztów związanych m.in. z inwestycją w centrum logistyczne w Zgorzelcu spółka utrzymała tempo wzrostu kosztów poniżej tempa wzrostu przychodów.

Nowe centrum przy granicy z Niemcami i Czechami, którego uruchomienie zaplanowano na przełom 2025/2026 r., ma usprawnić obsługę rynków eksportowych i skrócić czas dostaw. Auto Partner zapowiada dalsze inwestycje w infrastrukturę, automatyzację i rozwój własnych marek produktowych, aby zwiększać skalę działalności i poprawiać efektywność.

Po ośmiu miesiącach 2025 r. przychody Grupy wyniosły już 2,96 mld zł (+7 proc. r/r), co sugeruje utrzymanie pozytywnego trendu w drugim półroczu.

Źródło: Auto Partner

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji#1
Przeczytaj

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji

Opublikowany 16 grudnia przez Komisję Europejską tzw. pakiet motoryzacyjny otwiera drogę do korekty unijnych regulacji dotyczących emisji CO₂ dla samochodów osobowych i dostawczych. Zdaniem producentów to sygnał, że Bruksela zaczyna szukać bardziej pragmatycznego podejścia, łączącego cele klimatyczne z konkurencyjnością i odpornością europejskiego przemysłu. Jednocześnie organizacje branżowe podkreślają, że kluczowe decyzje wciąż pozostają przed ustawodawcami.

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży#3
Przeczytaj

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży

Ogłoszony 16 grudnia przez Komisję Europejską Pakiet Motoryzacyjny przyspieszył debatę o przyszłości europejskiej motoryzacji, jednak – zdaniem organizacji reprezentujących producentów i dostawców części - nie rozwiązuje jej kluczowych problemów. Wskazują one, że propozycje są zbyt skomplikowane, niewystarczająco odpowiadają na presję konkurencyjną z zewnątrz i nie zapewniają realnej ochrony miejsc pracy w UE.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów