
Dokąd zmierza Porsche?
Porsche SE, największy akcjonariusz Volkswagena, wzmacnia finanse i kieruje uwagę na sektor obronny oraz bezpieczeństwa. Czy nowe inwestycje mogą oznaczać początek wyjścia poza motoryzację?
2 min
Wystarczy się zdrzemnąć, a na rynek wjedzie kolejna chińska marka samochodu. Mimo niewątpliwej przesady zawartej w tym stwierdzeniu, ekspansja producentów z Kraju Środka w Europie jest ostatnio wyjątkowo dynamiczna. Także do Polski, gdzie już pojawiło się lub zapowiedziało swój debiut kilkanaście marek, wkrótce zawita kolejna.
Jej importer, grupa PTH, ma już znacznie doświadczenie z chińskimi samochodami; w naszym kraju oferuje nie najlepiej sprzedającego się Skywella i rosnącego BAIC-a. Teraz grupa dołącza do swojego portfolio markę Forthing, należącą do koncernu Dongfeng, którego logo nieodparcie (i zapewne nie przez przypadek) kojarzyć się może ze znakiem firmowym Lamborghini.
Grupa PTH oficjalnie zaprezentuje markę Forthing na zbliżających się targach Poznań Motor Show, a na polskiej stronie importera zegar już odlicza czas do premiery. – Podczas poznańskiego salonu zaprezentujemy sieć dealerską Forthinga, naszą strukturę, plany sprzedażowe na polskim rynku oraz powiemy, kiedy dokładnie ruszy ze sprzedaż. Na razie mogę tylko powiedzieć, że chcemy, aby samochody trafiły jak najszybciej na polski rynek – mówi z IBRM Samar Jerzy Prządka, odpowiedzialny w Grupie PTH za rozwój chińskich marek na polskim rynku.
Jak zapewnia, Forthing nie będzie stanowił konkurencji dla oferowanego już przez Grupę PTH BAIC-a, ale będzie raczej uzupełnienie oferty. - Liczę, że nie dojdzie do wzajemnej kanibalizacji, bo to jest zupełnie inna oferta. Zaproponujemy teraz samochody z segmentu MPV i mamy nadzieję na wylansowanie, a może raczej na przywrócenie mody na prawdziwie rodzinne auta. To ciekawa nisza na krajowym rynku, bo większość producentów, kiedyś tak popularnego segmentu, zrezygnowała z produkcji tego typu aut – zaznacza Jerzy Prządka.
Chińskie Dongfeng Liuzhou Motor Co., Ltd., jest spółką motoryzacyjną założoną przez Liuzhou Industrial Holdings Corporation i Dongfeng Motor Corporation. Koncern ma w portfolio markę samochodów użytkowych „Dongfeng Chenglong" oraz markę samochodów osobowych „Forthing”.
Firma Dongfeng Liuzhou Motor Co., Ltd., została założona w 1954 roku, a na rynek motoryzacyjny weszła w 1969 roku. Jest to jedno z pierwszych przedsiębiorstw w Chinach, które zaangażowało się w produkcję motoryzacyjną. Obecnie zatrudnia ponad 7000 pracowników, jej łączna wartość aktywów wynosi 8,2 miliarda juanów (około 4,5 mld złotych). Zdolności produkcyjnej to 300 000 samochodów osobowych i 80 000 pojazdów użytkowych rocznie.
Żródło zdjęcia: Forthing_badge.jpg (2738×3650) (wikimedia.org)
Paweł Janas
Porsche SE, największy akcjonariusz Volkswagena, wzmacnia finanse i kieruje uwagę na sektor obronny oraz bezpieczeństwa. Czy nowe inwestycje mogą oznaczać początek wyjścia poza motoryzację?
Według najnowszego badania serwisu e-petrol.pl, w połowie sierpnia kierowcy mogą liczyć na wyraźnie niższe ceny paliw. To dobra wiadomość dla osób planujących podróże w związku z sierpniowym długim weekendem.
Tuż po ujawnieniu tzw. afery KPO, prezes ElectroMobility Poland przedstawia obszerną analizę roli państwowego projektu samochodu elektrycznego w realizacji celów Krajowego Planu Odbudowy. Oficjalny przekaz eksponuje strategiczne znaczenie inwestycji w Jaworznie, ale trudno nie zauważyć, że pojawia się on w momencie, gdy wydatkowanie środków z KPO jest pod szczególną obserwacją opinii publicznej.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów