1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Xiaomi dostarczył już ponad 300 tysięcy aut elektrycznych
Wiadomości

Xiaomi dostarczył już ponad 300 tysięcy aut elektrycznych

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

Chińskie Xiaomi Corporation, do niedawna znane głównie z produkcji smartfonów i elektroniki użytkowej, coraz mocniej stawia na segment elektromobilności. Firma niedawno ogłosiła wyniki za II kwartał 2025 roku, w którym kluczowym motorem wzrostu stał się właśnie biznes samochodów elektrycznych.
Zobacz także Volkswagen dostarczył już 1,5 miliona elektryków Sierpniowy labirynt stawek na stacjach ładowania Zachęty zamiast nakazów. Jak pobudzić rynek firmowych aut zeroemisyjnych?

Przychody całej grupy w II kwartale bieżącego roku sięgnęły 116 mld juanów (ok. 58,7 mld zł), po raz trzeci z rzędu przekraczając granicę 100 mld juanów. Skorygowany zysk netto wzrósł o 75,4 proc. r/r do 10,8 mld juanów (ok. 5,5 mld zł). Segment EV i tzw. nowych inicjatyw technologicznych (w tym AI) wygenerował 21,3 mld juanów (ok. 10,8 mld zł), z czego sama sprzedaż aut elektrycznych po raz pierwszy w historii przekroczyła 20 mld juanów (ok. 10,1 mld zł).

false ©Xiaomi
© Xiaomi

Coraz większe dostawy i rekordowe zamówienia

W drugim kwartale br. Xiaomi dostarczyło 81 302 pojazdy, a łączna liczba dostaw od rozpoczęcia działalności w segmencie aut elektrycznych przekroczyła już 300 000 sztuk. Mimo rosnącej skali biznesu, strata operacyjna segmentu EV spadła do 300 mln juanów (ok. 151,8 mln zł), a firma spodziewa się rentowności jeszcze w drugiej połowie roku.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Przełomem była czerwcowa premiera pierwszego SUV-a marki – Xiaomi YU7 Series, reklamowanego jako „wysokowydajny luksusowy SUV”. Już w ciągu 18 godzin od debiutu złożono ponad 240 000 zamówień. Do końca czerwca sieć sprzedaży i serwisu aut elektrycznych objęła 335 centrów w 92 chińskich miastach.

Inwestycje w rozwój technologii EV

Xiaomi przeznaczyło rekordowe 7,8 mld juanów (ok. 3,9 mld zł) na badania i rozwój, koncentrując się na AI, chipach i technologiach motoryzacyjnych. W segmencie aut elektrycznych rozwijane są systemy sztucznej inteligencji oraz własne układy scalone, m.in. autorski 3-nanometrowy chip XRING O1.

false ©Xiaomi
© Xiaomi

Podsumowanie

Drugi kwartał 2025 r. potwierdził, że Xiaomi staje się poważnym graczem chińskiej elektromobilności. Dynamiczny rozwój segmentu EV, imponujący debiut SUV-a YU7 oraz przekroczenie progu 300 tys. dostarczonych aut w zaledwie kilkanaście miesięcy, pokazują skalę ambicji koncernu. Równolegle firma utrzymuje silną pozycję w smartfonach i inteligentnym AGD, realizując strategię „Human x Car x Home”.

Źródło: Xiaomi

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów