Chińskie Xiaomi Corporation, do niedawna znane głównie z produkcji smartfonów i elektroniki użytkowej, coraz mocniej stawia na segment elektromobilności. Firma niedawno ogłosiła wyniki za II kwartał 2025 roku, w którym kluczowym motorem wzrostu stał się właśnie biznes samochodów elektrycznych.Przychody całej grupy w II kwartale bieżącego roku sięgnęły 116 mld juanów (ok. 58,7 mld zł), po raz trzeci z rzędu przekraczając granicę 100 mld juanów. Skorygowany zysk netto wzrósł o 75,4 proc. r/r do 10,8 mld juanów (ok. 5,5 mld zł). Segment EV i tzw. nowych inicjatyw technologicznych (w tym AI) wygenerował 21,3 mld juanów (ok. 10,8 mld zł), z czego sama sprzedaż aut elektrycznych po raz pierwszy w historii przekroczyła 20 mld juanów (ok. 10,1 mld zł).
false

© XiaomiCoraz większe dostawy i rekordowe zamówienia
W drugim kwartale br. Xiaomi dostarczyło 81 302 pojazdy, a łączna liczba dostaw od rozpoczęcia działalności w segmencie aut elektrycznych przekroczyła już 300 000 sztuk. Mimo rosnącej skali biznesu, strata operacyjna segmentu EV spadła do 300 mln juanów (ok. 151,8 mln zł), a firma spodziewa się rentowności jeszcze w drugiej połowie roku.
Przełomem była czerwcowa premiera pierwszego SUV-a marki – Xiaomi YU7 Series, reklamowanego jako „wysokowydajny luksusowy SUV”. Już w ciągu 18 godzin od debiutu złożono ponad 240 000 zamówień. Do końca czerwca sieć sprzedaży i serwisu aut elektrycznych objęła 335 centrów w 92 chińskich miastach.
Inwestycje w rozwój technologii EV
Xiaomi przeznaczyło rekordowe 7,8 mld juanów (ok. 3,9 mld zł) na badania i rozwój, koncentrując się na AI, chipach i technologiach motoryzacyjnych. W segmencie aut elektrycznych rozwijane są systemy sztucznej inteligencji oraz własne układy scalone, m.in. autorski 3-nanometrowy chip XRING O1.
false

© XiaomiPodsumowanie
Drugi kwartał 2025 r. potwierdził, że Xiaomi staje się poważnym graczem chińskiej elektromobilności. Dynamiczny rozwój segmentu EV, imponujący debiut SUV-a YU7 oraz przekroczenie progu 300 tys. dostarczonych aut w zaledwie kilkanaście miesięcy, pokazują skalę ambicji koncernu. Równolegle firma utrzymuje silną pozycję w smartfonach i inteligentnym AGD, realizując strategię „Human x Car x Home”.
Źródło: Xiaomi