
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
Portal analityczny Focus2Move.com opublikował najnowsze dane dotyczące globalnej sprzedaży samochodów osobowych za trzy kwartały 2024 roku. Raport, obejmujący rejestracje ze 159 krajów, prezentuje kompleksowy obraz sytuacji na światowym rynku motoryzacyjnym.
Toyota Group, mimo 3-procentowego spadku, pozostaje niekwestionowanym liderem z wynikiem 7,61 mln sprzedanych pojazdów. Na drugim miejscu znajduje się Grupa Volkswagen, która dostarczyła 6,13 mln pojazdów (-2,3 proc.), notując wzrost w Ameryce (+8,7 proc.), ale tracąc w Azji (-10,2 proc.) i Europie (-9 proc.). Podium zamyka Hyundai-Kia z wynikiem 5,05 mln sprzedanych samochodów, odnotowując spadek o 3,7 proc. Koncern zanotował znaczące straty w Afryce (-18,5 proc.), Azji (-6 proc.) i Oceanii (-5 proc.).
Sojusz Renault-Nissan awansował na czwartą pozycję z wynikiem 4,61 mln sprzedanych pojazdów (+1,2 proc.), notując wzrosty szczególnie w Europie (+5,2 proc.) i Oceanii (+9,2 proc.). Na piątym miejscu uplasował się Stellantis z 4,35 mln sprzedanych aut (-8,3 proc.). Koncern mimo strat w Ameryce i Europie, zanotował znaczący wzrost w Afryce (+51,8 proc.).
Kolejne miejsca zajęły: General Motors (4,12 mln, -6,5 proc.), Honda Motor (2,863 mln, -1,3 proc.) oraz Ford Group (2,862 mln, -0,3 proc.). Na szczególną uwagę zasługuje dziewiąta pozycja chińskiego BYD, który z wynikiem 2,52 mln sprzedanych pojazdów zanotował imponujący wzrost o 35,6 proc. rok do roku. Pierwszą dziesiątkę zamyka Suzuki z 2,36 mln rejestracji (+4,4 proc.).
Oprac. PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów