Mimo globalnego spowolnienia na rynku motoryzacyjnym, Toyota Group utrzymuje pozycję światowego lidera z ponad 7,6 mln sprzedanych pojazdów w ciągu trzech kwartałów 2024 roku. Chiński producent BYD notuje imponujący wzrost o 35,6 proc., podczas gdy większość tradycyjnych producentów zmaga się ze spadkami sprzedaży.
false

© ACEAPortal analityczny Focus2Move.com opublikował najnowsze dane dotyczące globalnej sprzedaży samochodów osobowych za trzy kwartały 2024 roku. Raport, obejmujący rejestracje ze 159 krajów, prezentuje kompleksowy obraz sytuacji na światowym rynku motoryzacyjnym.
Toyota Group, mimo 3-procentowego spadku, pozostaje niekwestionowanym liderem z wynikiem 7,61 mln sprzedanych pojazdów. Na drugim miejscu znajduje się Grupa Volkswagen, która dostarczyła 6,13 mln pojazdów (-2,3 proc.), notując wzrost w Ameryce (+8,7 proc.), ale tracąc w Azji (-10,2 proc.) i Europie (-9 proc.). Podium zamyka Hyundai-Kia z wynikiem 5,05 mln sprzedanych samochodów, odnotowując spadek o 3,7 proc. Koncern zanotował znaczące straty w Afryce (-18,5 proc.), Azji (-6 proc.) i Oceanii (-5 proc.).
Sojusz Renault-Nissan awansował na czwartą pozycję z wynikiem 4,61 mln sprzedanych pojazdów (+1,2 proc.), notując wzrosty szczególnie w Europie (+5,2 proc.) i Oceanii (+9,2 proc.). Na piątym miejscu uplasował się Stellantis z 4,35 mln sprzedanych aut (-8,3 proc.). Koncern mimo strat w Ameryce i Europie, zanotował znaczący wzrost w Afryce (+51,8 proc.).
Kolejne miejsca zajęły: General Motors (4,12 mln, -6,5 proc.), Honda Motor (2,863 mln, -1,3 proc.) oraz Ford Group (2,862 mln, -0,3 proc.). Na szczególną uwagę zasługuje dziewiąta pozycja chińskiego BYD, który z wynikiem 2,52 mln sprzedanych pojazdów zanotował imponujący wzrost o 35,6 proc. rok do roku. Pierwszą dziesiątkę zamyka Suzuki z 2,36 mln rejestracji (+4,4 proc.).
Oprac. PJ