
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Paweł Janas
1 min
Toyota przebudowuje fabryki. Koncern wprowadza do swoich zakładów produkcyjnych na całym świecie coraz więcej nowych rozwiązań, które pomagają osiągnąć neutralność klimatyczną w produkcji, a w konsekwencji prowadzą do wyeliminowania emisji CO2 z tego obszaru działalności. Najnowsza inwestycja w fabryce Toyota Alabama pozwoli zredukować roczną emisję dwutlenku węgla o 22 tysiące ton.
Zakłady w Huntsville zyskały instalację fotowoltaiczną, która zaspokaja 70 proc. ich potrzeb na energię elektryczną. Na pobliskim terenie North Huntsville Industrial Park zainstalowano 72 tysiące paneli słonecznych, które będą w stanie wygenerować rocznie 62 tys. MWh energii. W ramach umowy lokalne podmioty użyteczności publicznej mają możliwość zakupu energii po preferencyjnych stawkach.
Powierzchnia farmy fotowoltaicznej zasilającej fabrykę Toyoty ma powierzchnię blisko 68 hektarów, co odpowiada 127 boiskom do futbolu amerykańskiego. Jej moc wynosi 30 MW, a koszt inwestycji pochłonął 49 milionów dolarów. Za projekt odpowiedzialny jest zespół Energy Infrastructure Solutions z Toyota Tsusho America (TAI).
Fabryka Toyoty w Alabamie specjalizuje się w produkcji silników. Zakłady tworzą jednostki napędowe do takich modeli jak Corolla, Corolla Cross, RAV4, Highlander, Sienna, Sequoia czy Tundra.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów