
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Paweł Janas
1 min
Tomasz Gałaszkiewicz ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej – pracował w działach sprzedaży, marketingu i komunikacji, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Karierę rozpoczął w 2005 roku w marce Citroën, gdzie odpowiadał m.in. za rozwój linii DS na polskim rynku. W 2012 roku dołączył do BMW jako manager ds. elektromobilności, a od 2019 roku kierował działalnością marki First Stop (z grupy Bridgestone) w sześciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W 2022 roku pracował nad projektami marki Lexus w Hiszpanii.
Tomasz Gałaszkiewicz jest absolwentem Uniwersytetu Śląskiego, Instytutu Nauk Politycznych w Bordeaux oraz studiów doktoranckich w SGH w Warszawie.
Dołączenie do Peugeot to dla mnie zaszczyt i motywacja. Chcemy wzmacniać pozycję marki jako nowoczesnej i bliskiej klientom. Tomasz Gałaszkiewicz, dyrektor marki Peugeot w Polsce
W I kwartale 2025 roku, z 2 499 zarejestrowanymi autami (minus 21,76 proc. r/r), Peugeot zajął 17. pozycję w rankingu najpopularniejszych marek samochodów osobowych w Polsce. W tym samym okresie Polacy kupili i zarejestrowali 512 dostawczych Peugeotów, o 20,19 proc. więcej niż w takim samym okresie roku ubiegłego. Dało to francuskiej marce dziewiątą pozycję w zestawieniu.
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów