1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Producentom aut mogą grozić miliardowe kary
Wiadomości

Producentom aut mogą grozić miliardowe kary

2 min

Europejski przemysł motoryzacyjny może zostać ukarany grzywną w wysokości 15 mld euro za nadmierną emisję dwutlenku węgla z powodu spowolnienia popytu na pojazdy elektryczne, powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.
Zobacz także Chińscy producenci zalewają świat benzynowymi autami. Specjalny raport Reutersa odsłania skalę zjawiska Nowe zasady na drogach. Prezydent podpisał szeroką nowelizację przepisów Xpeng przyspiesza w Polsce. Kolejne salony i przygotowania do dużej premiery
false ©Photo by Matthias Heyde on Unsplash
© Photo by Matthias Heyde on Unsplash

Producenci samochodów muszą stawić czoła surowszym celom UE w zakresie emisji CO2, ponieważ limit średniej emisji ze sprzedaży nowych pojazdów spadnie ze 116 g/km w 2024 roku do 94 gramów/km w roku 2025. - Jeśli udział pojazdów elektrycznych w rynku pozostanie na obecnym poziomie, europejski przemysł może być zmuszony do zapłacenia 15 miliardów euro kar lub rezygnacji z produkcji ponad 2,5 miliona pojazdów - powiedział de Meo radiu France Inter. - Tempo zwiększania produkcji pojazdów elektrycznych jest o połowę niższe niż to, którego potrzebowalibyśmy, aby osiągnąć cele, które pozwoliłyby nam nie płacić kar - podkreślił. menadżer, który jest również prezesem Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Przekroczenie limitów CO2 może prowadzić do kar w wysokości 95 euro za każdy gram CO2 na kilometr pomnożonych przez liczbę sprzedanych pojazdów. Może to skutkować karami w wysokości setek milionów euro dla dużych producentów samochodów. - Wszyscy mówią o 2035 roku, za 10 lat, ale powinniśmy mówić o 2025 roku, ponieważ już teraz zmagamy się z trudnościami – alarmuje de Meo. Przypomnijmy, że zgodnie z unijnymi dyrektywami od 2035 roku w UE będzie można sprzedawać tylko samochody bezemisyjne. - Musimy mieć trochę elastyczności. Wyznaczanie terminów i kar bez możliwości ich uelastycznienia jest bardzo, bardzo niebezpieczne – dodał szef Renault.

Źródła: Reuters, Automotive News Europe

Oprac. PJ

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów