
PZPO: sprzedaż opon w I połowie 2025 roku
W okresie od stycznia do czerwca 2025 roku sprzedaż opon do dystrybutorów w Polsce wzrosła rok do roku o 4 proc. – wynika z najnowszych danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
2 min
Organizatorzy chcą pokierować uwagę uczestników konferencji w stronę inteligentnej i zeroemisyjnej mobilności, która już od dawna rewolucjonizuje sektor motoryzacyjny. Dyskusje dotyczyć będą nowych technologii, alternatywnych napędów, a także nowych marek na polskim rynku. Eksperci poruszą również kwestie wpływu nowych form finansowania oraz odpowiedniej drogi do czystego i zrównoważonego transportu. Ciekawym wątkiem będzie rola przepisów i regulacji we wdrażaniu nowych napędów oraz publiczne programy wsparcia dla rozwoju tego sektora.
Prelekcja pt. „Sztuczna inteligencja w służbie mobilności: technologia, która rozumie potrzeby kierowcy” od ARC Europe Polska (sponsora generalnego konferencji) ma koncentrować się na zastosowaniu sztucznej inteligencji w usługach assistance. Chodzi tu szczególnie o sytuacje kryzysowe, takie jak awarie i wypadki drogowe. Dzięki wykorzystaniu AI możliwe jest podejmowanie decyzji w sposób analityczny i bez emocji, co pozwala na eliminację błędów wynikających z ludzkiego stresu. – W przypadku awarii samochodu, człowiek naturalnie reaguje emocjonalnie. AI działa chłodno i logicznie, a my opowiemy o tym, jak przełożyć tę zdolność na doskonalenie usług assistance – mówi Sebastian Baranowski, dyrektor IT ARC Europe Polska.
Nowa mobilność jest napędzana cyfryzacją i dekarbonizacją transportu. Zgodnie z raportem McKinsey&Company, do 2030 roku aż 95% nowych pojazdów ma być połączonych z siecią, co wpłynie na rozwój inteligentnych systemów. Sztuczna inteligencja oraz automatyzacja odgrywają coraz większą rolę w optymalizacji efektywności rynku motoryzacyjnego oraz poprawie jego ekologiczności, co wpisuje się w światowe trendy nowej mobilności.
PJ
W okresie od stycznia do czerwca 2025 roku sprzedaż opon do dystrybutorów w Polsce wzrosła rok do roku o 4 proc. – wynika z najnowszych danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
Zakup samochodu w Polsce to coraz większe wyzwanie dla domowych budżetów. Według najnowszego raportu Autoplac.pl, na auto z rynku wtórnego według ceny z aktualnej mediany, trzeba odkładać przez około 11 miesięcy, zakładając, że cała pensja trafia na ten cel.
Mimo rosnących notowań ropy na światowych giełdach i zwyżek w hurcie, ceny paliw na polskich stacjach w ostatnim tygodniu ponownie spadły.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów