Volvo Cars sprzedało w czerwcu na świecie 62 858 aut – to o 12 procent mniej niż rok wcześniej. W I półroczu 2025 r. producent sprzedał 353 780 samochodów, o 9 procent mniej (r/r). Spadki odnotowano w segmencie modeli elektrycznych i hybryd plug-in.Udział samochodów w pełni elektrycznych stanowił 22 procent wszystkich sprzedanych w czerwcu aut. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych - w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in - spadła o 19 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i stanowiła 44 procent wszystkich samochodów sprzedanych w czerwcu.
false

© VolvoW Europie sprzedaż w szóstym miesiącu roku wyniosła 31 547 sztuk, co oznacza spadek o 14 procent w porównaniu z takim samym okresem 2024 roku. Sprzedaż zelektryfikowanych modeli Volvo Cars była mniejsza o 21 procent (r/r), a udział aut z takim napędem stanowił 60 procent wszystkich samochodów sprzedanych przez Volvo w Europie w czerwcu.
Czerwcowe wyniki koncernu w Stanach Zjednoczonych były mniejszy rok do roku o 7 proc., (8 627 egz.). Sprzedaż modeli zelektryfikowanych spadła o 4 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż Volvo Cars w Chinach wyniosła 13 569 samochodów, co oznacza spadek o 3 proc. w porównaniu z czerwcem 2024 roku. Liczba modeli zelektryfikowanych wyniosła 1 068 sztuk (mniej o 26 procent r/r).
W czerwcu najlepiej sprzedającym się modelem z portfolio koncernu było Volvo XC60 ze sprzedażą w wysokości 20 706 samochodów (2024: 19 222), a następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 15 442 sztuk (2024: 16 195) i XC90 z 8 842 autami (2024: 9 139).