
Drogi początek wakacji przy dystrybutorze
Początek lipca to czas, kiedy kierowcy wciąż odczuwają skutki działań wojennych na Bliskim Wschodzie. Według serwisu e-petrol.pl wszystkie paliwa - oprócz autogazu - jeszcze podrożały.
Paweł Janas
2 min
Udział samochodów w pełni elektrycznych stanowił 22 procent wszystkich sprzedanych w czerwcu aut. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych - w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in - spadła o 19 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i stanowiła 44 procent wszystkich samochodów sprzedanych w czerwcu.
W Europie sprzedaż w szóstym miesiącu roku wyniosła 31 547 sztuk, co oznacza spadek o 14 procent w porównaniu z takim samym okresem 2024 roku. Sprzedaż zelektryfikowanych modeli Volvo Cars była mniejsza o 21 procent (r/r), a udział aut z takim napędem stanowił 60 procent wszystkich samochodów sprzedanych przez Volvo w Europie w czerwcu.
Czerwcowe wyniki koncernu w Stanach Zjednoczonych były mniejszy rok do roku o 7 proc., (8 627 egz.). Sprzedaż modeli zelektryfikowanych spadła o 4 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż Volvo Cars w Chinach wyniosła 13 569 samochodów, co oznacza spadek o 3 proc. w porównaniu z czerwcem 2024 roku. Liczba modeli zelektryfikowanych wyniosła 1 068 sztuk (mniej o 26 procent r/r).
W czerwcu najlepiej sprzedającym się modelem z portfolio koncernu było Volvo XC60 ze sprzedażą w wysokości 20 706 samochodów (2024: 19 222), a następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 15 442 sztuk (2024: 16 195) i XC90 z 8 842 autami (2024: 9 139).
Początek lipca to czas, kiedy kierowcy wciąż odczuwają skutki działań wojennych na Bliskim Wschodzie. Według serwisu e-petrol.pl wszystkie paliwa - oprócz autogazu - jeszcze podrożały.
Karol Kostrzewa objął stanowisko dyrektora generalnego Geely Polska. Do jego zadań należeć będzie wprowadzenie chińskiej marki na rynek oraz budowa jej pozycji w naszym kraju.
Jeszcze nie tak dawno temu samochody hybrydowe typu plug-in (czyli pozwalające na doładowanie akumulatora trakcyjnego z gniazdka) cieszyły się uznaniem jako rozwiązanie ekologiczne a zarazem praktyczne, które łączy to, co najlepsze w samochodach elektrycznych i spalinowych. Ostatnio jednak, za sprawą unijnych prawodawców, hybrydy plug-in straciły wiele ze swego uroku. Mimo wszystko producenci samochodów widzą w takim rozwiązaniu sens, którego prawodawcy unijni zdają się nie zauważać, i planują rozwijać tę technologię.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów