
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
3 min
Według danych z dwóch centrów sprzedaży samochodów używanych w Warszawie i Krakowie firmy ALD Automotive | LeasePlan, mimo że spadek nie jest gwałtowny, to trend ten jest zauważalny już od jesieni 2023 roku. Wynika zaś z coraz lepszej dostępności nowych samochodów i powrotu do rabatów oraz preferencyjnych zasad sprzedaży aut, które oferowane są przez dealerów zwłaszcza dużym klientom, takim jak firmy wynajmujące.
- Widzimy, że nasi klienci szczególnie interesują się samochodami, które zakończyły pierwszy okres trzyletniego wynajmu. Z tego względu najchętniej wybierane auta mają od 3 do 5 lat.Najwięcej sprzedanych i wynajętych modeli w 2023 roku miało przebieg w przedziale między 60 a 90 tys. km. Wybór tego rodzaju samochodów jest uzasadniony. Relatywnie niski przebieg pozwala kupującym cieszyć się niezawodnym autem jeszcze przez długi czas. Z racji nieodległej produkcji są one również wyposażone w inteligentne systemy i technologie, co sprawia, że stanowią atrakcyjną opcję dla klientów poszukujących nie tylko ekonomicznego, ale również nowoczesnego pojazdu – podkreśla Marek Małachowski, dyrektor zarządzający ALD Automotive | LeasePlan Polska.
Wśród samochodów używanych, najchętniej kupowanych przez klientów ALD Automotive | LeasePlan Polska w 2023 roku znalazły się VW Passat, Skoda Octavia oraz VW Golf.Wymienione modele miały przewagę nad Toyotą Corollą, która uplasowała się na czwartym miejscu, oraz Seatem Leonem, który znalazł się tuż za nią na liście preferowanych aut.Wśród wybieranych rodzajów napędu dominował silnik benzynowy. Auta z takim silnikiem sprzedano około 60 proc. klientów. Natomiast silnik diesla wybrało ok. 30 proc., a hybrydy blisko 10 proc. kupujących. W preferowanych modelach sprzedaż aut ze skrzynią automatyczną i manualną rozłożyła się prawie po połowie, jednak z delikatną przewagą tzw. automatów.
- Typując liderów sprzedaży, należy mieć na uwadze, że ranking wynika z jednej strony z preferencji klientów, a z drugiej z dostępności poszczególnych modeli. Samochody używane, oferowane w naszych salonach oraz poprzez platformę internetową, to wyłącznie firmowe pojazdy, które wracają od klientów po kontraktach wynajmu długoterminowego. Tak więc oferta modelowa aut używanych jest ściśle powiązana z wyborami klientów nowych pojazdów, które oddawane są w wynajem długoterminowy – dodaje Marek Małachowski.
Oferta wynajmu aut używanych na polskim rynku jest stosunkowo nowym zjawiskiem. Z rosnącą dostępnością ofert, obserwujemy równie dynamiczny wzrost zainteresowania konsumentów, co świadczy o ich gotowości do eksplorowania nowych, ekonomicznych rozwiązań mobilności.- Wynajem to atrakcyjna forma korzystania z samochodu, która pozwala na uniknięcie dużych jednorazowych wydatków oraz nieplanowanych kosztów związanych z utrzymaniem i potencjalnymi naprawami.
W przypadku wynajmu długoterminowego samochodów używanych, rata miesięczna jest zauważalnie niższa w porównaniu do wynajmu nowego auta. Oprócz niższych kosztów miesięcznych to także szybsza dostępność i często krótszy okres wynajmu, co zapewnia większą elastyczność – zwraca uwagęMarek Małachowski.
Specjaliści radzą, abyzwracać uwagę na wersję i wyposażenie danego samochodu, które często znacząco różni się w przypadku tych samych modeli. Poziom wyposażenia auta ma wpływ na jego atrakcyjność, a tym samym na późniejszą wartość odsprzedaży. Dodatkowe udogodnienia, więcej funkcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy, niestandardowe rozwiązania – to wszystko działa na plus dla danego auta.
Eksperci podpowiadają również, by nie bać się dużych przebiegów, a dokładnie sprawdzić historię serwisową. Duży przebieg w stosunkowo młodym samochodzie oznacza zazwyczaj użytkowanie auta na drogach szybkiego ruchu, gdzie de facto obciążenia pojazdu są mniejsze niż w ruchu typowo miejskim.
Często poszukiwane są samochody z systemami wspomagania kierowcy, kontroli jazdy oraz z innymi funkcjonalnościami związanymi z bezpieczeństwem pojazdu. Dużą popularnością cieszą się też rozwiązania ułatwiające komunikację, takie jak Apple Car czy Android Auto. Ważne są one zarówno przy wyborze samochodu do użytku prywatnego, jak i na potrzeby aktywności zawodowej.
PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów