
Toyota Proace we flocie Polenergii Fotowoltaiki
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
Paweł Janas
2 min
Użytkownicy samochodów elektrycznych często mierzą się z brakiem przejrzystości i porównywalności cen prądu na stacjach ładowania. Cenniki są uzależnione od rodzaju abonamentu, mocy stacji ładowania, godziny ładowania, lokalizacji czy okresowych promocji. Mogą one rodzić u użytkowników aut elektrycznych (BEV) wątpliwości co do ostatecznej ceny za pobieraną kilowatogodzinę, a tym samym świadomy wybór najkorzystniejszej stacji ładowania.
Naprzeciw tym potrzebom wychodzą EV Klub Polska oraz elektromobilni.pl, którzy przygotowali nowy ranking cen ładowania największych operatorów. Jest to pierwszy tego typu projekt w Polsce, który w przejrzysty sposób prezentuje stawki za kilowatogodzinę w największych sieciach ładowarek w Polsce oraz szczegółowo opisuje obowiązujące promocje. Ranking jest podzielony na trzy obszary: ładowarki AC (do 22 kW), DC o mocy do 150 kW oraz HPC, czyli stacje DC o mocy większej lub równej 150 kW. Zestawienie uwzględnia zakresy cen i w prosty sposób prezentuje warunki, w których dana stawka obowiązuje. – Na pytanie „ile kosztuje jazda samochodem elektrycznym?” użytkownicy często odpowiadają „to zależy”. Obecnie stawki u operatorów stacji ładowania potrafią bardzo się różnić. Pierwsi operatorzy zaczęli wprowadzać stawki dynamiczne, gdzie cena za ładowanie potrafi zmieniać się kilka razy w ciągu doby. Są też organizowane okazjonalne promocje obejmujące wszystkie lub wybrane stacje ładowania. Nam zależy na tym, żeby osoby, które posiadają auto elektryczne lub planują jego zakup, mogły w prosty sposób sprawdzić, jak kształtują się ceny u poszczególnych operatorów oraz gdzie występują promocje i jakie są ich warunki. Ranking cen ładowania pozwala szybko porównać ofertę największych graczy na rynku i pomóc optymalizować koszty podróży – mówi Łukasz Lewandowski, prezes EV Klub Polska.
Maciej Gis, kierownik kampanii Elektromobilni.pl. dodaje: Nasz ranking cen ładowania to unikatowy na rynku projekt. W czytelny sposób pokazuje, jak duże potrafią być różnice cen między operatorami. W przypadku stawek AC różnice wynoszą do 100%, a w przypadku DC sięgają nawet 120%. Inicjując ten ranking, chcemy też zmotywować operatorów do zwiększenia konkurencyjności stawek na rynku.
Ranking cen ładowania ma być aktualizowany cyklicznie, co miesiąc. Będzie publikowany na stronach evklub.pl, elektromobilni.pl, w aplikacji EV Klub Polska oraz na profilach mediów społecznościowych. Dane pochodzą od operatorów, którzy uczestniczą w projekcie. W rankingu można znaleźć stawki następujących operatorów: Greenway, Ekoen, Ionity, Tesla, Shell Recharge, Orlen Charge, Polenergia eMobility, Tauron, Powerdot, Lidl, Eleport, Horyzont EV, GO+EAuto, Budimex Mobility.
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
Mamy przyjemność uczestniczyć w polskim debiucie chińskiej marki Chery, należącej do państwowego koncernu Chery Holding. Za sieć sprzedaży i serwis odpowiada spółka Omoda Auto Poland, a do końca br. w Polsce będzie 30 punktów dealerskich Chery. Sprzedaż w Polsce zaczyna się od dwóch modeli – to SUV-y Chery Tiggo 7 oraz Tiggo 8.
Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) składa kolejne zamówienie na elektryczne autobusy przegubowe Solaris. Umowa ramowa, po pierwszej partii 50 autobusów Urbino 18 electric, zakłada dostarczenie 270 kolejnych pojazdów w tej samej wersji.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów