
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Paweł Janas
2 min
Grupa Bońkowscy wkracza w nowy etap rozwoju, podejmując strategiczną decyzję o skoncentrowaniu swojej działalności na markach BMW i Jaguar Land Rover. W ramach tej restrukturyzacji, z początkiem marca 2025 roku, firma sprzedała swoją działalność operacyjną związaną z marką Toyota w Poznaniu Grupie Kamiński. Ten ruch biznesowy, zdaniem przedstawicieli Grupy Bońkowscy, ma wpisywać się w wyraźny trend konsolidacyjny obserwowany w branży motoryzacyjnej i pozwolić na wzmocnienie pozycji rynkowej salonów w Komornikach i Sadach. Zgodnie z informacjami przekazanymi w komunikacie, Grupa Kamiński, która przejęła punkty Toyoty, ma już doświadczenie z marką Lexus, co stwarza dodatkowe możliwości synergii dla poznańskich placówek.
Strategia Grupy Bońkowscy zakłada znaczącą ekspansję terytorialną, obejmującą swoim zasięgiem województwa zachodniopomorskie, lubuskie, dolnośląskie oraz wielkopolskie. Firma rozwija się nie tylko w branży motoryzacyjnej, ale także intensywnie inwestuje w segment caravaningu, współpracując z grupą Thor – producentem samochodów kempingowych i przyczep. W portfolio Bońkowskich znajdują się obecnie takie marki jak: Hymer, Eriba, Burstner, Crosscamp czy Sunlight.
Już w drugim kwartale bieżącego roku planowane jest otwarcie tymczasowego obiektu we Wrocławiu przy ulicy Obornickiej, przeznaczonego dla marek BMW i BMW Motorrad. Jeszcze w tym samym roku rozpocznie się tam budowa autosalonu, spełniającego najnowsze standardy obsługi klienta Retail Next, wprowadzone przez koncern BMW w 2025 roku.
Równolegle grupa dealerska inwestuje w Koszalinie, gdzie w połowie roku rozpocznie się budowa nowego obiektu dla marki BMW. Po zakończeniu wszystkich planowanych inwestycji, Grupa Bońkowscy będzie prowadzić działalność w ośmiu lokalizacjach na terenie czterech województw, reprezentując marki BMW, MINI, BMW Motorrad, Jaguar Land Rover oraz grupę Hymer.
Długofalowa strategia firmy jest zatem jasno określona – Bońkowscy dążą do pozycji lidera w segmencie marek premium na wszystkich rynkach, na których zdecydowali się działać.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów