
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
Dokładne statystyki prezentują się następująco. Aż 82,1% wszystkich BMW sprawdzonych przez carVertical w Polsce miało na swoim koncie jakąś szkodę. Kolejne miejsca zajmują MINI (81,7%), Dodge (80%), Jaguar (78,9%) i Porsche (78,7%). Procentowe różnice są niewielkie, a zatem kupujący powinni zachować szczególną ostrożność przy zakupie każdego z tych samochodów.
Jeśli weźmiemy pod uwagę kosztorysy wykonanych napraw okazuje się, że pierwsze trzy miejsca zajmują Jaguar, Porsche i Mercedes. - BMW jest bardzo pożądaną marką samochodów, ale pomimo tego, że jest producentem pojazdów z wyższej półki, starsze i bardziej przystępne cenowo modele są często kupowane przez młodych i niedoświadczonych kierowców.
Według firm ubezpieczeniowych, kierowcy BMW są bardziej skłonni do podejmowania ryzyka podczas jazdy. Nic więc dziwnego, że BMW znajduje się na szczycie listy marek samochodów z wypadkową przeszłością – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef działu komunikacji w carVertical.
Należy wziąć pod uwagę, że niektóre samochody są w swojej historii rozbijane wielokrotnie. Statystycznie największe ryzyko występowania tego zjawiska mamy w przypadku Jaguara. Na każdy używany egzemplarz oferowany w Polsce przypadają statystycznie 2,28 szkody. Następne w kolejności jest BMW (2,27), trzeci Lexus (2,24), czwarte Porsche (2,13) i Audi (2,03).
- Statystycznie samochody ulegają wypadkom raz na 5 lat. Może to być również związane z przebiegiem. Niestety, każde uszkodzenie obniża jakość samochodu, zwiększa jego awaryjność i obniża poziom bezpieczeństwa jazdy. Takie samochody stają się po prostu kłopotliwe dla użytkowników. Ciekawostka: carVertical odkrył, że tegoroczny rekordzista w raportach ma na swoim koncie aż … 32 szkody! Pechowym modelem jest Volkswagen Passat. – zaznacza Matas Buzelis.
Jak można się łatwo domyślić, pojazdy luksusowe mają statystycznie wyższe koszty likwidacji szkód niż modele popularne. Nawet niewielka naprawa może kosztować dziesiątki tysięcy złotych. Statystycznie w przypadku Jaguara jest to 28 893 zł, Porsche - 26 596 zł i Mercedesa - 23 560 zł. W zależności od marki pojazdu, naprawa tego samego uszkodzenia może kosztować inaczej.
Najmniejsze ryzyko zakupu auta powypadkowego wiąże się w Polsce z marką Fiat. Z raportów carVertical wynika, że Fiatów ze szkodą zarejestrowaną na koncie jest 52,8%. Tylko nieznacznie gorzej wypadają Renault (53,4%), Dacia (53,41%), Opel (54,7%) i Citroen (55,3%).
Wydaje się bardzo prawdopodobne, że modelami popularnymi i ekonomicznymi jeździ się po prostu wolniej i z tego powodu rzadziej ulegają one wypadkom.
PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów