
Dongfeng oficjalnie wkracza na polski rynek. Premiera trzech marek w Warszawie
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
2 min
Od 1 lipca 2023 roku (TDT poinformował o tym oficjalnie podczas konferencji prasowej w dniu 23 października br.) Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego pełni kluczową rolę w nadzorze rynku motoryzacyjnego w Polsce. Zadania nadzorcze obejmują skuteczną kontrolę produktów, zarówno w sprzedaży stacjonarnej, jak i internetowej.
Celem działań jest zapewnienie, aby produkty motoryzacyjne były zgodne z unijnymi przepisami i nie stanowiły zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa użytkowników. W razie wykrycia niezgodności, TDT ma prawo wymagać od przedsiębiorstw podjęcia działań naprawczych, takich jak wycofanie produktu, naprawa formalnych uchybień lub ostrzeganie konsumentów o zagrożeniach.
Organ nadzoru rynkowego dysponuje szerokim wachlarzem uprawnień, w tym możliwością przeprowadzania niezapowiedzianych kontroli, zbierania próbek do analizy, a także nakładania sankcji na podmioty, które nie przestrzegają wymogów. TDT współpracuje również z organami celnymi w celu monitorowania towarów wprowadzanych na rynek Unii Europejskiej, a działania kontrolne są oparte na analizie ryzyka, co pozwala na efektywne wykorzystanie zasobów.
Nadzór ten jest realizowany zgodnie z przepisami prawa krajowego i unijnego, w tym ustawą o systemach homologacji pojazdów oraz rozporządzeniami UE. W praktyce oznacza to, że wszystkie nowe pojazdy, ich komponenty i wyposażenie muszą spełniać określone wymogi techniczne, a nadzór zapewnia ich zgodność w celu ochrony użytkowników i zapewnienia sprawiedliwej konkurencji na rynku motoryzacyjnym.
Oprac. Paweł Janas
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął nabór wniosków na zakup lub leasing zeroemisyjnych ciężarówek typ N2 i N3. Finansowanie programu, którego wartość to 2 mld zł zapewnione zostało z Funduszu Modernizacyjnego.
Już 62 proc. mikro i małych firm w Polsce poleca leasing jako formę finansowania – to o 5 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy cenią przede wszystkim elastyczność, szybkość i niższe koszty w porównaniu z kredytem. Wciąż jednak ostrożnie podchodzą do elektromobilności i cyfrowych umów leasingowych.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów