MAN TopUsed to program, dzięki któremu klienci mogą nabyć sprawdzone, używane samochody dostawcze i ciężarowe, a także autobusy. Głównym miejscem remontu, serwisowania oraz sprzedaży pojazdów firmy MAN z drugiej ręki jest otwarte w 2022 roku TopUsed Center w Wolicy koło Warszawy.false

© IBRM SamarPolskie przedstawicielstwo firmy MAN coraz mocniej angażuje się w sprzedaż używanych pojazdów. Większość sprzedaży aut tego typu stanowią ciągniki siodłowe MAN TGX pochodzące z polskiego rynku. Jednak coraz częściej zdarzają się samochody z Niemiec, Hiszpanii, Francji, Norwegii czy Czech. Do wyboru są modele z zabudową typu kontener lub firanka.
false

© IBRM SamarW obecnej chwili w ramach MAN TopUsed dostępnych jest około 500 pojazdów, przy czym niemal 80 proc. to ciągniki siodłowe MAN TGX. Oprócz tego w ofercie są modele typu tandem – MAN TGS oraz MAN TGL. W ofercie nie brakuje także autobusów, ale jest ich znacznie mniej. To wynika ze sposobu uzytkowania pojazdów tego typu - konfigurowane są pod konkretne zamówienie, a zamawiające firmy maja je w dyspozycji znacznie dłużej niż trzy lata.
MAN TopUsed – używane auta z gwarancją
Wszystkie pojazdy sprzedawane w ramach MAN TopUsed objęte są gwarancją producenta, a klienci mogą także nabyć kontrakty serwisowe. Możliwe jest także skorzystanie z integracji z systemem telematycznym RIO.
false

© IBRM SamarWażne jest także to, że przedsiębiorstwa decydujące się na zakup używanych MAN-ów mogą skorzystać z leasingu lub najmu. Ofertę przygotował MAN Financial Services Polska. Obecnie trwa kampania najmu pojazdów pochodzących z 2021 roku. Używane auta można użytkować przez 12, 18 lub 24 miesiące.
false

© IBRM SamarMAN TopUsed – przygotowanie pojazdu do sprzedaży
W ramach MAN TopUsed najczęściej oferowane są 3-letnie pojazdy zwracane przez klientów po zakończeniu okresu leasingowego. Intensywnie użytkowane pojazdy, nawet zadbane nie są w idealnym stanie wizualnym i technicznym.
false

© IBRM SamarSą one poddawane oględzinom przez ekspertów z MAN-a, którzy decydują o tym, jakie poprawki są niezbędne. Wymieniane są uszkodzone elementy, np. popękane lampy czy części blacharskie.
false

© IBRM SamarNie oznacza to oczywiście, że każdy porysowany podzespół musi być wymieniony. W ciągnikach siodłowych takim elementem są plastikowe nadkola kół tylnej osi. Jeżeli jednak nie są pęknięte czy urwane, to pozostawia się je, bo podczas użytkowania auta przez kolejnego klienta i tak ponownie powstaną na nich zarysowania.
MAN TopUsed – modyfikacje w zakresie mechaniki
Od strony mechanicznej serwisowi podlegają te części, które wpływają na bezpieczeństwo jazdy oraz te, które i tak trzeba będzie wymienić w ramach przewidzianych interwałów. Przykład? Jeżeli w ciężarówce, która trafiła do programu MAN TopUsed pracuje świeży olej, to nie ma potrzeby ponownej wymiany tego płynu.
false

© IBRM SamarJeśli jednak przewidziany termin nastąpi za klika czy kilkanaście tys. kilometrów bądź za miesiąc lub dwa, to olej zostaje wymieniony. Przecież bez sensu byłoby zmuszanie klienta do przyjazdu do serwisu w tak krótkim czasie po nabyciu pojazdu.
false

© IBRM SamarPodobna sytuacja dotyczy opon. Jeżeli z dużym naddatkiem spełniają normy przewidziane przez prawo, to pozostawia się je. Ogumienie, na którym można będzie jeździć przez krótki okres zostaje zastąpione nowym. Zawsze są to opony firmy Sawa.