
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
Od początku roku, Stellantis jest liderem sprzedaży we Francji, Włoszech i Portugalii, a w maju również w Hiszpanii, odnotowując wzrost sprzedaży o 7,2%. Na uwagę zasługuje wzrost sprzedaży narastająco od początku roku, który wynosi 3% we Francji, 3,4% w Wielkiej Brytanii, 0,3% w Hiszpanii, 11,2% w Portugalii i prawie 22% w Niemczech, gdzie udział w rynku wzrósł do 13,6%. Dwucyfrowy wzrost sprzedaży odnotowano w Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Irlandii i Słowenii.
Na swoich największych rynkach, Stellantis rozwija się i nabiera rozpędu. We Francji osiągnął znaczący udział w rynku na poziomie 31%, a cztery modele Stellantis zajmują miejsce w pierwszej dziesiątce (Peugeot 208, 308, 2008 i Citroën C3).
We Włoszech, Stellantis osiągnął w maju udział w rynku wynoszący 33,4% z pięcioma modelami znajdującymi się w pierwszej dziesiątce, na czele z Fiatem Pandą, Citroënem C3 i Lancią Ypsilon. Dobre wyniki osiągnęły również Jeep Avenger i Opel Corsa. W Niemczech sprzedaż Peugeot wzrosła o ponad 60%, Opla o 33%, a DS Automobiles i Citroën odnotowały wzrosty odpowiednio o 28,8% i 14%.
Stellantis Pro One – jednostka biznesowa odpowiedzialna za samochody dostawcze – utrzymuje pozycję lidera na rynku od początku roku, odnotowując udział wynoszący ponad 29% i wzrost wolumenu sprzedaży o 7% rok do roku. Wyniki te obejmują całą Europę, ze szczególnym sukcesem rynku niemieckiego, który odnotował znaczący wzrost udziału w rynku o 3,4 pp., wsparty wzrostem sprzedaży o ponad 35%.
Pomimo spowolnienia na rynku samochodów elektrycznych, Stellantis zdobył 13,8% udziału w krajach EU29 i był liderem w różnych segmentach. We Francji sprzedaż samochodów elektrycznych odnotowała wzrost o 56%, osiągając 37,9% udziału w rynku, przy czym Peugeot E-208 i Fiat 500e zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce. Polska odnotowała wzrost sprzedaży o 9,4%, o 0,8 pp. udziału w rynku więcej w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku.
Jednostka biznesowa Samochodów Używanych Stellantis (Stellantis Pre-Owned Vehicle) rozszerza swoją ofertę pojazdów elektrycznych, aby promować zrównoważoną mobilność. Rezultatem tych działań jest 140% wzrost wolumenu sprzedaży pojazdów niskoemisyjnych (LEV) w kilku europejskich krajach w porównaniu do 2023 r., przy czym ponad 20% sprzedaży samochodów LEV przypada obecnie na Austrię, Belgię, Holandię, Hiszpanię i Wielką Brytanię.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów