
Toyota Proace we flocie Polenergii Fotowoltaiki
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
3 min
Pomimo postępujących zmian technologicznych i dynamicznej cyfryzacji, która usprawniła wiele procesów w firmach, branża zarządzania flotą pojazdów nadal doświadcza wielu wyzwań. Prawie połowa menadżerów flot spotyka się na co dzień z trudnościami związanymi z niedoskonałościami narzędzi, które używane są do zarządzania flotą pojazdów. Wpływają one znacząco na ich efektywność operacyjną. Potwierdzają to wyniki ankiety, którą firma MHC Mobility przeprowadziła wśród swoich klientów w związku z udostępnieniem aplikacji MHC GO.
Jako najczęściej spotykaną trudność menadżerowie wymieniają utrzymanie pojazdów, czyli kwestie związane z kontrolowaniem terminów przeglądów, naprawami i dostawą pojazdów. Wskazało ją aż 60,8 proc. ankietowanych. Dla ponad połowy respondentów (52,6 proc.) problematyczna jest kontrola kosztów – najczęściej wskazywały ją osoby odpowiedzialne za floty, które przekraczają 100 pojazdów. Jest to aspekt zarządzania flotą, który bezpośrednio może przełożyć się na oszczędności w firmie, szczególnie w kontekście wahań cen paliw i wzrostu kosztów prowadzenia działalności.
Niemałym wyzwaniem dla około 30 proc. ankietowanych, często bardzo czasochłonnym, jest także sprawne umawianie serwisów w preferowanej sieci warsztatów, wypełnianie dokumentów, które są niezbędne do zgłaszania szkód komunikacyjnych oraz utrudniony dostęp do danych, np. szczegółów aktywnych kontraktów czy zgłoszonych szkód.55 proc. ankietowanych odpowiedziała, że wskazane wyzwania negatywnie wpływają na ich efektywność operacyjną, a 1/5 przyznała, że ten wpływ jest znaczący.
Tylko około 31 proc. ankietowanych jest zadowolonych z obecnie używanych narzędzi do zarządzania flotą. Może to stanowić bodziec to szukania nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które usprawniają pracę, takich jak np. aplikacje mobilne. Większość menadżerów flot (aż 80 proc.) korzysta bowiem z arkuszy kalkulacyjnych jako głównego narzędzia do codziennych zadań związanych z firmową flotą. 38 proc. używa oprogramowania do zarządzania flotą i są to najczęściej osoby zarządzające flotami większymi niż 50 pojazdów.
Funkcje aplikacji do zarządzania flotą, które menadżerowie flot uznali za najbardziej przydatne, odpowiadają wyzwaniom, z którymi spotykają się oni na co dzień. Ankietowani najczęściej wymieniali: raportowanie i analizy (63 proc.), zarządzanie paliwem i kontrola wydatków na paliwo (58 proc.), podsumowanie zgłoszonych szkód (47 proc.), zarządzanie kierowcami / użytkownikami (45 proc.), podsumowanie aktywnych kontraktów (40 proc.), Wiele z tych zadań wykonują obecnie firmy CFM. Zdejmują one z menadżerów flot obowiązki monitorowania kosztów i analizy danych, ułatwiając im w ten sposób zarządzanie niekiedy bardzo liczną flotą i kierowcami.
Trzy dekady temu komunikacja w branży wynajmu samochodów polegała głównie na bezpośrednich rozmowach telefonicznych między kierowcami, menedżerami floty, warsztatami mechanicznymi, czy firmami wynajmującymi. Dziś wyraźnie zauważane są nowe trendy i kierunki zmian. – W erze dynamicznej cyfryzacji i ciągłego postępu technologicznego, zauważamy, że tradycyjne narzędzia, jak czasochłonne rozmowy telefoniczne czy arkusze kalkulacyjne coraz częściej ustępują miejsca aplikacjom, które znacznie redukują rutynowe zadania administracyjne. W naszej ankiecie, 40 proc. badanych przyznało, że korzysta z aplikacji mobilnych do zarządzania flotą, większość z nich (95 proc.) pozytywnie ocenia wpływ tego narzędzia na ich efektywność operacyjną – mówi Sandra Szkwarek z MHC Mobility
***
Ankietę przeprowadzono w dniach 21.02-4.03.2024 r. przez MHC Mobility. Respondentami było 97 menadżerów flot i osób odpowiedzialnych za zarządzanie firmową flotą pojazdów. W tej grupie 23,7 proc. badanych firm posiada floty do dziesięciu pojazdów, 7,2 proc. - 11 do 20 pojazdów, 16,5 proc. - 21 do 50 pojazdów, 19,6 proc. - od 51 do 100 aut, 33 proc. - floty największe, powyżej 101 samochodów. Badanie przeprowadzono w formie ankiety online wśród firm będących aktywnymi klientami MHC Mobility.
MHC Mobility to dostawca usług flotowych, który oferuje kompleksowe rozwiązania obejmujące długoterminowy wynajem samochodów, wynajem krótkoterminowy oraz inne rozwiązania w zakresie mobilności.
PJ
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
Mamy przyjemność uczestniczyć w polskim debiucie chińskiej marki Chery, należącej do państwowego koncernu Chery Holding. Za sieć sprzedaży i serwis odpowiada spółka Omoda Auto Poland, a do końca br. w Polsce będzie 30 punktów dealerskich Chery. Sprzedaż w Polsce zaczyna się od dwóch modeli – to SUV-y Chery Tiggo 7 oraz Tiggo 8.
Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) składa kolejne zamówienie na elektryczne autobusy przegubowe Solaris. Umowa ramowa, po pierwszej partii 50 autobusów Urbino 18 electric, zakłada dostarczenie 270 kolejnych pojazdów w tej samej wersji.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów