
Europejski rynek motocykli i motorowerów kurczy się w 2025 roku
W pierwszej połowie 2025 roku największe rynki europejskie odnotowały spadek rejestracji nowych motocykli o 11,3 proc. . Jeszcze większy regres dotknął segment motorowerów.
Paweł Janas
2 min
Toyota Motor Corporation oraz Waymo ogłosiły porozumienie, które może znacząco przyspieszyć prace nad autonomicznymi samochodami. Współpraca ma objąć zarówno opracowanie nowej platformy technologicznej, jak i testy wykorzystania jazdy zautomatyzowanej w kolejnej generacji aut osobowych.
Po stronie Toyoty projekt wspierać będzie także firma Woven by Toyota, wyspecjalizowana w tworzeniu oprogramowania dla branży mobilności. Partnerzy deklarują, że głównym celem wspólnych działań jest poprawa bezpieczeństwa drogowego i zwiększenie dostępności technologii dla szerszej grupy użytkowników.
Waymo, należące do koncernu Alphabet (spółki-matki Google’a), rozwija swoje autonomiczne rozwiązania od lat. Obecnie świadczy komercyjne usługi przewozowe w kilku amerykańskich miastach. Według danych firmy, pojazdy z jej technologią uczestniczą w o 81 proc. mniejszej liczbie wypadków z obrażeniami niż kierowcy z krwi i kości.
Dla Toyoty, która od lat inwestuje w rozwój systemów bezpieczeństwa i automatyzacji jazdy, to kolejny krok w stronę szerszego wykorzystania takich rozwiązań w samochodach prywatnych. W przyszłości technologia Waymo ma trafić nie tylko do flot współdzielonych, ale także do aut dostępnych dla indywidualnych klientów.
Choć obie firmy nie podały harmonogramu wdrażania nowej platformy, partnerstwo może mieć istotne znaczenie dla przyszłości motoryzacji – zwłaszcza w kontekście dążenia do ograniczenia liczby wypadków drogowych i uniezależnienia transportu od ludzkich błędów.
Źródło: Toyota
W pierwszej połowie 2025 roku największe rynki europejskie odnotowały spadek rejestracji nowych motocykli o 11,3 proc. . Jeszcze większy regres dotknął segment motorowerów.
Projekt ustawy o testowaniu pojazdów bez kierowcy wywołał ostrą debatę między zwolennikami innowacji a politykami krytykującymi rozrost biurokracji.
W II kwartale 2025 roku Hyundai Motor zanotował 16-procentowy spadek zysku operacyjnego i ostrzegł, że w III kwartale skutki amerykańskich ceł będą jeszcze silniejsze. Firma nie planuje formalnych podwyżek cen aut w USA, ale zapowiada elastyczne dostosowywanie polityki cenowej – podaje Reuters.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów