
Europejski rynek motocykli i motorowerów kurczy się w 2025 roku
W pierwszej połowie 2025 roku największe rynki europejskie odnotowały spadek rejestracji nowych motocykli o 11,3 proc. . Jeszcze większy regres dotknął segment motorowerów.
Tomasz Kamiński
1 min
W ostatnim czasie japońskie koncerny znalazły się pod coraz większą presją inwestorów ze względu na ich wzajemne udziały w podmiotach stowarzyszonych i partnerach biznesowych. Doprowadziło to do wzrostu liczby wykupów menedżerskich i różnego rodzaju przejęć. Wiele z tych transakcji to efekt oczekiwań, że zmiany w ładzie korporacyjnym przyniosą większe zyski akcjonariuszom.
Jak poinformowała agencja Reutersa nienotowana na giełdzie spółka zajmująca się nieruchomościami Toyota Fudosan, której prezesem jest Akio Toyoda chce zapłacić 4,7 biliona jenów (33 mld dolarów) za przejęcie producenta wózków widłowych, silników, akumulatorów i przetworników – Toyota Industries. Tymczasem wcześniej mówiło się o cenie 42 mld dolarów.
Według stanu na wrzesień 2024 roku Toyota miała około 24 proc. udziałów w Toyota Industries. Z kolei Toyota Industries była właścicielem około 9 proc. udziałów w Toyocie i ponad 5 proc. udziałów w firmie Denso – duży dostawca Toyoty i spółek grupy Toyota.
W pierwszej połowie 2025 roku największe rynki europejskie odnotowały spadek rejestracji nowych motocykli o 11,3 proc. . Jeszcze większy regres dotknął segment motorowerów.
Projekt ustawy o testowaniu pojazdów bez kierowcy wywołał ostrą debatę między zwolennikami innowacji a politykami krytykującymi rozrost biurokracji.
W II kwartale 2025 roku Hyundai Motor zanotował 16-procentowy spadek zysku operacyjnego i ostrzegł, że w III kwartale skutki amerykańskich ceł będą jeszcze silniejsze. Firma nie planuje formalnych podwyżek cen aut w USA, ale zapowiada elastyczne dostosowywanie polityki cenowej – podaje Reuters.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów