Teraz firma ponownie ma powody do zadowolenia. To dlatego, że w kwietniu pierwszy raz w tym roku zwiększył się udział koncernu w rynku UE30. Sprzedaż na poziomie 17,3 proc. oznacza poprawę w stosunku do kwietnia 2024 roku o 0,1 proc.
Powrót do pozytywnej dynamiki pod względem udziału w rynku jest niezwykle obiecującym sygnałem na przyszłość i wskazuje, że zmierzamy we właściwym kierunku, by odzyskać utraconą pozycję. Potwierdzeniem tego jest pozytywny trend w napływie zamówień, który rozwija się pełną parą, oraz utrzymanie naszej pozycji lidera w strategicznym segmencie, jakim są samochody hybrydowe, ułatwiające przejście na elektryczną mobilność. Znaczące jest również to, że nawet międzynarodowa prasa zaczęła podkreślać tą dominującą pozycję.Luca Napolitano, dyrektor ds. operacji handlowych w Stellantis
Stellantis – sukces dzięki maluchom
Liderami wśród modeli okazują się Citroen C3 oraz Peugeot 208. Dobre wyniki uzyskano także w przypadku elektrycznego Citroena E-C3, który pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy plasuje się na trzecim miejscu wśród bezemisyjnych modeli.
Citroen C3 i Citroen C3 Aircross został zamówiony już w ponad 100 tys. egzemplarzach, a Peugeota 3008 zarezerwowało około 50 tys. osób. Imponująca jest też łączna liczba sprzedanych aut – w połowie maja przekroczyła ona już milion zamówień.
Stellantis Pro One – użytkowe modele też na czele
Stellantis Pro One zajmujący się użytkowymi pojazdami w kwietniu 2025 roku utrzymał pierwsze miejsce w tym segmencie rynku. Udział w rynku wyniósł w kwietniu 31,1 proc. i okazał się o 2,3 proc. wyższy niż w porównywanym miesiącu 2024 roku.
Dobre wyniki sprzedaży to m.in. zasługa popularności marek Stellantisa na poszczególnych europejskich rynkach. We Francji, Włoszech i w Portugalii Stellantis okazuje się liderem sprzedaży elektrycznych pojazdów. Poza tym we Włoszech pierwsze miejsce pod względem sprzedaży SUV-ów zajmuje Jeep Avenger, a w Niemczech koncern odnotował wzrost sprzedaży osobowych modeli na poziomie 9,9 proc. (ogólny wzrost to 6 proc.).
Pierwsze miejsce wśród miejskich aut zajmuje od początku roku Opel Corsa. Ten sam samochód lideruje na rynku Wielkiej Brytanii. Z kolei w Hiszpanii Stellantis okazał się najlepszy pod względem sprzedaży bateryjnych modeli elektrycznych.