1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Dobry rok dla gliwickiej fabryki Stellantisa
Wiadomości

Dobry rok dla gliwickiej fabryki Stellantisa

2 min

W 2023 r. fabryka w Gliwicach wykorzystała większość swoich mocy produkcyjnych. Zakład wytwarza obecnie samochody marek: Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall i Fiat, a w połowie br. dołączy do nich Toyota.
Zobacz także Arval Polska przekroczył 80 tysięcy aut we flocie Ford Focus przeszedł do historii Wiecha na budowie fabryki Mercedes-Benz w Jaworze
false ©Stellantis
© Stellantis

Producent takich aut dostawczych jak Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Opel Movano, Vauxhall Movano i Fiat Ducato pochwalił się wynikami produkcyjnymi za 2023 rok. Jak poinformowała IBRM Samar Agnieszka Brania, kierownik ds. komunikacji i PR w fabrykach Stellantis w Polsce, w ubiegłym roku fabrykę opuściły 90 373 samochody wobec 27 030 egzemplarzy w roku 2022, który był dla zakładu rokiem rozruchu produkcji.

Fabryka wykorzystała więc większość swoich mocy produkcyjnych wynoszących 100 tysięcy pojazdów rocznie. Eksport z gliwickich zakładów wyniósł w ub.r. około 90 proc. całości produkcji. – Niestety nie publikujemy podziału na modele – enigmatycznie dodała Agnieszka Brania. 

Fabryka w Gliwicach uruchomiła niedawno produkcję dużych, elektrycznych samochodów dostawczych. Pierwszym z modeli wyposażonych w akumulatory trakcyjne jest Fiat e-Ducato, ale elektryczne jednostki napędowe otrzymają wszystkie produkowane obecnie w Gliwicach marki, a więc także Opel, Vauxhall, Peugeot, jak i Citroen. Na razie nie zastąpią one jednak wersji z silnikami konwencjonalnymi.

- Wraz z uruchomieniem produkcji modeli elektrycznych wchodzimy w nowy etap rozwoju zakładu, przyczyniając się do umocnienia pozycji Stellantisa jako czołowego producenta w zakresie zeroemisyjnej oferty w segmencie pojazdów użytkowych. Stellantis jest liderem w segmencie pojazdów użytkowych w regionie Europy z ponad 38 proc. udziałem w rynku samochodów elektrycznych – mówił niedawno Grzegorz Buchal, dyrektor fabryki samochodów dostawczych Stellantis w Gliwicach.

Warto dodać, że w połowie bieżącego roku w zakładzie w Gliwicach ma ruszyć produkcja Toyoty Proace Max, największego samochodu z serii aut dostawczych Proace, wytwarzanych przez japońską markę. 

Paweł Janas 


false ©Stellantis
© Stellantis
false ©Stellantis
© Stellantis
false ©IBRM SAMAR
© IBRM SAMAR
false ©IBRM SAMAR
© IBRM SAMAR
false ©IBRM SAMAR
© IBRM SAMAR
false ©IBRM SAMAR
© IBRM SAMAR
false ©IBRM SAMAR
© IBRM SAMAR
false ©IBRM SAMAR
© IBRM SAMAR
false ©IBRM SAMAR
© IBRM SAMAR
false ©IBRM SAMAR
© IBRM SAMAR

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji#1
Przeczytaj

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji

Opublikowany 16 grudnia przez Komisję Europejską tzw. pakiet motoryzacyjny otwiera drogę do korekty unijnych regulacji dotyczących emisji CO₂ dla samochodów osobowych i dostawczych. Zdaniem producentów to sygnał, że Bruksela zaczyna szukać bardziej pragmatycznego podejścia, łączącego cele klimatyczne z konkurencyjnością i odpornością europejskiego przemysłu. Jednocześnie organizacje branżowe podkreślają, że kluczowe decyzje wciąż pozostają przed ustawodawcami.

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży#3
Przeczytaj

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży

Ogłoszony 16 grudnia przez Komisję Europejską Pakiet Motoryzacyjny przyspieszył debatę o przyszłości europejskiej motoryzacji, jednak – zdaniem organizacji reprezentujących producentów i dostawców części - nie rozwiązuje jej kluczowych problemów. Wskazują one, że propozycje są zbyt skomplikowane, niewystarczająco odpowiadają na presję konkurencyjną z zewnątrz i nie zapewniają realnej ochrony miejsc pracy w UE.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów