
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
3 min
Formalnie, 31 maja br. Paweł Gos i Lesław Walaszczyk, założyciele, współwłaściciele oraz dotychczasowi prezes i wiceprezes Exact Systems odchodzą z zarządu i przechodzą do rady nadzorczej. Obaj menedżerowie pozostają większościowymi właścicielami spółki (akcjonariat nie ulega zmianie) i mają „aktywnie wspierać nowy zarząd w obszarach strategicznych”. Między innymi w szukaniu nisz rynkowych, atrakcyjnych celów akwizycji czy rozszerzaniu portfolia usług.
– W tym roku mieliśmy okazję do świętowania 20-lecia działalności naszej firmy. Przez dwie dekady dokonaliśmy naprawdę wiele – z lokalnej częstochowskiej spółki zdobyliśmy pozycję lidera kontroli jakości w Polsce i jednej z trzech największych firm w tej branży na świecie. Codziennie dbamy o jakość samochodów, którymi niemal każdy z nas się przemieszcza, produkowanych przez największe koncerny motoryzacyjne. Jednak każda instytucja potrzebuje czasem zmiany i wspólnie z Lesławem Walaszczykiem, z którym tworzyliśmy ten jakościowy biznes, uznaliśmy, że teraz jest najlepszy na to czas. Zdecydowaliśmy o przekazaniu „kierownicy” naszego bolidu młodszemu, ale doświadczonemu i bardzo dobrze znającemu firmę zespołowi. Jacek i pozostali członkowie zarządu są w najlepszych latach kariery, firma też jest na historycznym szczycie. Wierzymy, że to dobra decyzja, do której zarówno my jak i nasi następcy przygotowywaliśmy się już od dłuższego czasu – mówi Paweł Gos, były już prezes, a obecnie przewodniczący rady nadzorczej Exact Systems.
Nowym prezesem zarządu zostaje Jacek Opala, od siedmiu lat członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, a z firmą związany niemal od początku jej działalności. Zaczynał jako jeden z pierwszych kontrolerów jakości, aby następnie piąć się przez wszystkie szczeble kariery (koordynator współpracy z klientami, manager, dyrektor rozwoju sprzedaży), aż do zarządu. Jest absolwentem wydziału metalurgicznego Politechniki Częstochowskiej, ukończył studia podyplomowe na SGH, a także MBA na Franklin University.
– Właściciele przekazują nam spółkę w bardzo dobrej kondycji, z rekordowymi wynikami sprzedaży i liczbą kontrolerów jakości. Przez dwie dekady budowali silną i odporną organizację gotową do kolejnej fazy rozwoju. Jestem przekonany, że w nowym zespole zarządzającym uda się nam postawić kolejny krok. Znamy firmę od podszewki, a pracownicy bardzo dobrze znają nas. Potrafimy spojrzeć na biznes z innej perspektywy niż dotychczasowy zarząd. Te elementy są kluczowe do pokonywania kolejnych met. Będziemy przesuwać uwagę w kierunku zagranicznych spółek, choć nie zamierzamy odpuścić w Polsce. Dalej skupimy się na rozwoju i automatyzacji naszych usług odpowiadając na to, co dzieje się w branży motoryzacyjnej i ogólnie w gospodarce – mówi Jacek Opala, prezes zarządu Exact Systems.
Exact Systems jest jedną z największych firm w branży kontroli jakości części i komponentów do samochodów produkowanych przez największe zakłady motoryzacyjne w Europie. Jak twierdzą w komunikacie prasowym przedstawiciele Exact Systems, spółka jest nie tylko największym graczem w Polsce, ale również na rynkach czeskim, portugalskim i słowackim oraz trzecim na Węgrzech. Obecnie firma ma przedstawicielstwa w 13 państwach, współpracuje z ponad 900 zakładami produkcyjnymi, w których codziennie deleguje do pracy ponad 7 tysięcy kontrolerów jakości.
PJ
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów