
Dongfeng oficjalnie wkracza na polski rynek. Premiera trzech marek w Warszawie
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
Tomasz Kamiński
2 min
Jak podaje agencja Reutersa BMW, Mercedes oraz Volkswagen prowadzą rozmowy z USA w sprawie nowych taryf celnych. Przedstawiciele niemieckich koncernów liczą, że w wyniku negocjacji z Departamentem Handlu USA już w czerwcu uda się dojść do porozumienia. Wiadomo jednak, że będzie to możliwe, gdy Niemcy zadeklarują zaawansowane inwestycje na terenie Stanów Zjednoczonych.
Mercedes-Benz ma w planach produkcję modelu GLC (najlepiej sprzedający się SUV Mercedesa) w zakładach w Alabamie od 2027 roku. Z kolei BMW bierze pod uwagę zwiększenie inwestycji i dłuższe działanie fabryki w Spartanburgu.
Jest jeszcze Audi należące do koncernu Volkswagena. W tym przypadku w planach jest produkcja niektórych modeli w Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie włodarze Audi podkreślają, że taki pomysł narodził się jeszcze przed prezydenturą Donalda Trumpa.
Komisja Europejska nadzorująca polityke handlową 27 państw prowadzi rozmowy z rządem Stanów Zjednoczonych. Chodzi o to, żeby udało się znieść obciążenia celne na towary importowane do USA z UE lub zapobiec podwyżkom ich cen na terenie Stanów Zjednoczonych.
Niemieckim koncernom zależy nie tylko na ominięciu nowych stawek celnych, lecz także na niskich cłach na samochody importowane z USA. BMW, które przekonywało Unię Europejską do obniżenia ceł na auta z USA z 10 proc. na 2,5 proc. okazuje się czołowym importerem aut z Ameryki (pod względem wolumenu). Mercedes także sprowadza dużo aut z fabryki w Alabamie, w której produkowane są SUV-y.
Według danych Unii Europejskiej Stany Zjednoczone są piątym importerem samochodów do krajów Unii (po Chinach, Japonii, Wielkiej Brytanii i Turcji).
Komisja Europejska bierze jednak pod uwagę odwet, gdyby nie udało się dojść do porozumienia z amerykańską administracją w sprawie ceł na towary z UE sprzedawane w USA. Tym samym samochody wytwarzane w Ameryce mogłyby znaleźć się wśród produktów objętych odwetowymi cłami.
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął nabór wnisków na zakup lub leasing zeroemisyjnych ciężarówek typ N2 i N3. Finansowanie programu, którego wartość to 2 mld zł zapewnione zostało z Funduszu Modernizacyjnego.
Już 62 proc. mikro i małych firm w Polsce poleca leasing jako formę finansowania – to o 5 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy cenią przede wszystkim elastyczność, szybkość i niższe koszty w porównaniu z kredytem. Wciąż jednak ostrożnie podchodzą do elektromobilności i cyfrowych umów leasingowych.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów