1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Leapmotor wkracza do Polski - sześć salonów na start
Wiadomości

Leapmotor wkracza do Polski - sześć salonów na start

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

Jeszcze w lutym 2025 roku polska oferta samochodów elektrycznych zostanie poszerzona o markę Leapmotor. Chiński producent, działający w ramach joint venture ze Stellantisem, rozpocznie sprzedaż dwóch modeli w sześciu lokalizacjach na terenie kraju, z planami dalszej ekspansji w najbliższych miesiącach.
Zobacz także Chiński SUV Leapmotor B10 trafi do Europy pod marką Opel? Opel obniżył ceny na elektryczne auta. Sprawdź ile możesz zyskać podczas zakupu bezemisyjnego modelu Europejski rynek motoryzacyjny pod presją Chin
false ©Stellantis
© Stellantis

Leapmotor International, spółka joint venture utworzona przez Stellantis i Leapmotor (z udziałami 51/49), przygotowuje się do rozpoczęcia działalności na polskim rynku jeszcze w lutym tego roku. Pierwsze egzemplarze samochodów są już w drodze do salonów sprzedaży które początkowo będą zlokalizowane w sześciu miastach: Białymstoku (ASW Wojciula), Szczecinie (Gezet), Bydgoszczy (Mikołajczak), Poznaniu (P.M. POL-CAR), Warszawie (STELLANTIS & YOU POLSKA) oraz w Krakowie (Auto Centrum Golemo). Sieć sprzedaży i serwisu będzie systematycznie powiększana o kolejne lokalizacje w pierwszej połowie bieżącego roku.

Na początek polski klient będzie miał do wyboru dwa modele elektryczne. Pierwszy z nich to T03 - kompaktowy, pięciodrzwiowy samochód z segmentu A, który mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych oferuje przestrzeń wnętrza typową dla segmentu B.

Model ten może pochwalić się zasięgiem 265 kilometrów według normy WLTP. Drugim oferowanym pojazdem jest C10 - SUV z segmentu D, wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, w tym autorską architekturę LEAP 3.0. Ten model oferuje zasięg do 420 kilometrów (WLTP) oraz wykorzystuje innowacyjną technologię Cell-to-Chassis (CTC) i zaawansowany inteligentny kokpit.

Leapmotor twierdzi, że stawia na połączenie zaawansowanych technologii z przystępnymi cenami, co jest możliwe dzięki znaczącym możliwościom inżynieryjnym i integracji pionowej chińskiego producenta. Wprowadzenie marki na polski rynek stanowi uzupełnienie obecnego portfolio Stellantis, umożliwiając grupie konkurowanie z innymi chińskimi producentami samochodów elektrycznych.

W ramach swojej globalnej strategii rozwoju, Leapmotor International planuje wprowadzać przynajmniej jeden nowy model rocznie przez najbliższe trzy lata. Spółka, z siedzibą w Amsterdamie, rozpoczęła działalność w Europie we wrześniu 2024 roku i planuje dalszą ekspansję na rynki Indii, Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Ameryki Południowej, począwszy od czwartego kwartału.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów