
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Paweł Janas
1 min
Lexus znacząco umocnił swoją pozycję na europejskim rynku motoryzacyjnym, notując w 2024 roku wzrost sprzedaży o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim. Marka dostarczyła klientom 88 184 samochody, co przełożyło się na rekordowy udział w rynku na poziomie 2,5%. Zdecydowaną większość sprzedanych aut – aż 91% – stanowiły pojazdy z napędami zelektryfikowanymi.
Najpopularniejszym modelem w gamie pozostał Lexus NX, jednak prawdziwym sukcesem okazał się debiutujący na rynku miejski crossover LBX, który z wynikiem ponad 23 tysięcy sprzedanych egzemplarzy zajął drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych modeli marki. Pozostałe modele SUV – RX oraz UX – również cieszyły się znaczącym zainteresowaniem klientów, potwierdzając dominującą pozycję tej kategorii pojazdów w europejskiej ofercie Lexusa.
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów