1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Używana Dacia w cenie
Wiadomości

Używana Dacia w cenie

2 min

W 2023 roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących wartość rezydualną w Polsce. Całkowity koszt użytkowania Dacii (TCO) na przestrzeni 3 lat i 45 tys. km jest niższy niż u konkurencji nawet o 27 tys. zł - twierdzą przedstawiciele marki.
Zobacz także AAA Auto w Związku Dealerów Samochodów Rynek samochodów używanych: edukacja, transparentność, regulacje Otomoto: trendy motoryzacyjne w Polsce w 2024 roku
false © Dacia

Polska jest krajem o największym procentowym wzroście wartości samochodów używanych w Europie. Najlepiej utrzymują swoją wartość samochody z segmentów A i B. Jak wynika z analizy rynku wartości modeli Dacia, podążają one za trendami wartości modeli konkurencyjnych. W 2023 roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących swoją wartość.

Wartość rezydualna (RV) to podstawowy wskaźnik opłacalności zakupu pojazdu stosowany już nie tylko w branży wynajmu, ale także wśród użytkowników prywatnych. Rośnie świadomość, że spadek wartości samochodu w czasie odgrywa kluczową rolę w tzw. całkowitych kosztach użytkowania (TCO) oraz pozwala obniżyć raty najmu.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Wysoka wartość rezydualna świadczy dodatkowo o najlepszej relacji jakości do ceny pojazdu i budzi zaufanie do marki. Stąd tak duże znaczenie, ale i wyzwanie stojące przed producentami, żeby utrzymać ją na wysokim poziomie.

Całkowity koszt użytkowania Dacii (TCO) na przykładzie okresu 3 lat i 45 tys. km przebiegu jest niższy niż u konkurencji nawet o 27 tys. zł. - Dacia charakteryzuje się korzystną wartością rezydualną, dobrą relacją ceny do wartości, która jest średnio od 7-10 pp. powyżej średniej rynkowej. Dążymy do tego, aby oferta marki Dacia była jak najbardziej dostosowana do potrzeb klienta, dlatego też oferujemy samochody w atrakcyjnej cenie i z przejrzystą formą zakupu – przekonuje Agnieszka Łyżwińska, Dyrektor Zarządzająca Dacia East.

64 proc. klientów Dacii stanowią klienci indywidualni, w tym jednoosobowe działalności gospodarcze. Jak podkreślają przedstawiciele marki, Dacia nie oferuje rabatów na swoje samochody, a oferta jest prosta, przejrzysta i obejmuje: fabryczną instalację LPG, 2-letnie pakiety ochrony pogwarancyjnej, pakiety przeglądów, promocyjne ubezpieczenie oraz finansowanie.

Klienci Dacii mogą zdecydować się na różne rodzaje umów serwisowych: Formułę Non Stop zawierającą rozszerzoną ochronę pogwarancyjną i Dacia Assistance lub Easy Service, do której dochodzi pakiet przeglądów. Przed podjęciem decyzji można dokonać symulacji kosztów oferty serwisowej online, tak aby uwzględnić wszystko w całkowitym koszcie użytkowania auta.

Dacia wprowadzi usługę sprzedaży samochodów używanych. Marka będzie oferowała sprawdzone samochody Dacia, blisko 159 punktów kontroli technicznej, samochody z gwarancją na 12 lub 24 miesiące, bezpłatną kontrolą auta po roku, ofertą finansowania dla każdego, również dla firm, Assistance pomoc drogowa 24/7dni, propozycją odkupu poprzedniego pojazdu od właściciela oraz jazdą próbną. Sieć sprzedaży samochodów używanych obejmie 45 partnerów w Polsce, oferujących ponad 300 samochodów używanych Dacia.

Dacia sprzedawana jest w 44 krajach, głównie w Europie i basenie Morza Śródziemnego. Od 2004 roku marka sprzedała już ponad 8 milionów samochodów, ponad 250 tysięcy Dacii sprzedano w Polsce. Od sześciu lat Dacia Sandero jest najchętniej wybieranym przez klientów indywidualnych samochodem w Europie.

PJ

false © Dacia
false © Dacia
false © Dacia

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów