Marka Alfa Romeo ogłosiła imponujący, 20-procentowy wzrost liczby rejestracji nowych samochodów w pierwszej połowie 2025 roku w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. Wyniki potwierdzają globalny trend wzrostowy i dynamiczny rozwój marki na najważniejszych rynkach.
Największy wzrost odnotowano w Europie, gdzie sprzedaż wzrosła o 33,3 proc. Rekordowe wyniki osiągnięto m.in. w Holandii (+200 proc.), Wielkiej Brytanii (+50 proc.), Francji (+51 proc.) oraz we Włoszech (+35 proc.). Rynki Bliskiego Wschodu i Afryki zanotowały wzrost o 34 proc., natomiast w Ameryce Południowej sprzedaż poszybowała w górę o 63 proc. W Ameryce Północnej sytuacja pozostaje zmienna, a w Chinach wyniki utrzymały się na stabilnym poziomie.
Kluczowym elementem sukcesu okazał się nowy kompaktowy model Alfa Romeo Junior ,który w zaledwie kilka miesięcy zdobył ponad 45 tys. zamówień, z czego 17 proc. dotyczy wersji w pełni elektrycznej. Samochód, dostępny już w 38 krajach, stał się głównym motorem napędowym wzrostu marki.
false

© Alfa RomeoRok 2025 jest szczególny także z powodu obchodów 115-lecia Alfa Romeo. Marka świętowała jubileusz m.in. dynamicznym debiutem modelu 33 Stradale, premierą książki poświęconej historii marki oraz nawiązaniem prestiżowych partnerstw, m.in. z zespołem Luna Rossa w Pucharze Ameryki i tenisistką Jasmine Paolini, nową ambasadorką marki.
Alfa Romeo zapowiada dalszą ekspansję, szczególnie w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie model Junior zadebiutował już w Japonii, a wkrótce trafi do Australii, Malezji, na Tajwan i do Singapuru. Marka zapowiada również kolejne premiery, które mają umocnić jej pozycję w segmencie premium.