1. Samar.plSamar.pl
  2. Rynek w liczbach Rynek w liczbach
  3. Rejestracje samochodów klasy premium – październik 2025
Rynek w liczbach

Rejestracje samochodów klasy premium – październik 2025

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

3 min

W październiku 2025 r. liczba rejestracji aut z wyższej półki była większa zarówno w stosunku do poprzedniego miesiąca, jak i października roku ubiegłego. Segment utrzymuje solidną dynamikę wzrostu, mimo coraz bardziej wymagającego otoczenia rynkowego, a udział marek premium w całym rynku nowych aut osobowych pozostaje wysoki.
Zobacz także Rejestracje nowych autobusów w październiku 2025 roku Rejestracje jednośladów w październiku 2025 roku Rejestracje samochodów zelektryfikowanych - październik 2025

W październiku 2025 r. w Polsce zarejestrowano 11 860 nowych samochodów klasy premium, co oznacza wzrost o 6,49 proc. w porównaniu z wrześniem bieżącego roku i o 10,05 proc. więcej rok do roku, gdy wydziały komunikacji wpisały do baz 10 777 takich aut. W okresie od stycznia do października 2025 r. liczba rejestracji w segmencie premium wyniosła 111 034 sztuki, co przekłada się na wzrost o 7,16 proc. wobec analogicznego okresu rok wcześniej. Segment utrzymuje solidną dynamikę wzrostu, mimo coraz bardziej wymagającego otoczenia rynkowego, a udział marek premium w całym rynku nowych aut osobowych pozostaje wysoki (23,1 proc. na koniec października 2025 roku).

Liderem segmentu w październiku pozostaje BMW, które zarejestrowało 2 944 samochody, o 18,19 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugą pozycję zajmuje Audi – 2 876 rejestracji (+11,73 proc. r/r), a trzecie miejsce Mercedes z wynikiem 2 807 aut (+9,18 proc.). Tuż za podium uplasował się Lexus z 1 200 rejestracjami (+0,42 proc. r/r), a czołową piątkę zamyka Volvo z wynikiem 924 zarejestrowane auta, co oznacza spadek o 15,38 proc. wobec takiego samego miesiąca 2024 r.

Po dziesięciu miesiącach 2025 r. układ sił w segmencie pozostaje stabilny. BMW utrzymuje pozycję lidera z wynikiem 25 487 rejestracji (+13,46 proc. r/r), wyprzedzając Audi – 24 329 szt. (+1,93 proc.) oraz Mercedesa – 23 308 aut (+1,79 proc.). Na czwartym miejscu plasuje się Volvo z 14 465 rejestracjami (+12,04 proc.), a na piątym – Lexus, który zanotował 12 539 rejestracji (+5,39 proc.). W dalszej części zestawienia uwagę zwracają MINI (3 009 szt., +44,73 proc. r/r), Alfa Romeo (1 873 szt., +59,00 proc.) oraz Land Rover (2 204 szt., +22,72 proc.), które w TOP10 wyróżniają się największą dynamiką wzrostu w segmencie. W tym gronie na minusie pozostaje natomiast Porsche – 2 998 rejestracji oznacza spadek o 17,55 proc. r/r.

W październiku najpopularniejszym modelem premium było BMW X3, które znalazło 590 nabywców. Cztery kolejne miejsca zajęły modele Audi: Q3 (435 rejestracji), Q5 (433 szt.) oraz A3 (412 szt.) oraz Audi A5 z wynikiem 410 egzemplarzy. Dalej uplasowały się m.in. Mercedes GLC Coupe (392 szt.), Mercedes CLA (388 aut), BMW X1 (378 szt.), Lexus NX (351 rejestracji) oraz Volvo XC40 (346 egzemplarzy). Wysoko w zestawieniu pojawiły się także BMW X2 (318 szt.) i BMW serii 5 (317 aut). Dopiero trzynaste miejsce zajął w październikowym rankingu model Volvo XC60 (314 rejestracji), dla którego był to najsłabszy miesięczny wynik w 2025 roku. Mimo to XC60 pozostaje liderem rynku w ujęciu sumarycznym od początku roku. Model trafił do 6 620 klientów. Drugie miejsce na koniec października zajmuje Lexus NX (4 989 szt.), a trzecie Audi Q5 (4 425 aut). Poza podium znalazły się Volvo XC40 (4 162 szt.) oraz Audi A3 (4 129 aut). Wysokie miejsca w zestawieniu zajmują BMW X3 (3 854 szt.), Audi A5 (3 670 egz.), BMW serii 5 (3 315 szt.) czy Audi Q3 (3 188 szt.).

Struktura rejestracji pozostaje silnie zdominowana przez SUV-y segmentów C i D, a marki premium nadal skutecznie przyciągają zarówno klientów flotowych, jak i indywidualnych, odpowiadając na rosnące zainteresowanie samochodami lepiej wyposażonymi i oferującymi wyższe wartości rezydualne. Wciąż widoczne jest także dobre przyjęcie nowych modeli – Lexus LBX czy Volvo EX30 – oraz stopniowy wzrost udziału modeli elektrycznych i hybrydowych plug-in, choć tempo tego wzrostu jest zróżnicowane między markami.

Autorzy

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów