1. Samar.plSamar.pl
  2. Rynek w liczbach Rynek w liczbach
  3. Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w listopadzie 2025 roku
Rynek w liczbach

Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w listopadzie 2025 roku

Autor: Darek Balcerzyk

Darek Balcerzyk

5 min

Z danych zawartych w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że liczba zarejestrowanych aut osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t wzrosła w listopadzie 2025 roku w porównaniu do analogicznego miesiąca roku poprzedniego, była natomiast niższa w stosunku do poprzedniego miesiąca (października 2025 r.). Skumulowana liczba rejestracji w 2025 r. jest większa od tej zanotowanej w 2024 r.
Zobacz inne wydania Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w październiku 2025 roku Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych we wrześniu 2025 roku Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w sierpniu 2025 roku Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w lipcu 2025 roku Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w czerwcu 2025 roku Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w maju 2025 roku

RYNEK SAMOCHODÓW O DMC DO 3,5T

W listopadzie bieżącego roku liczba rejestracji samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t była wyższa niż w listopadzie ubiegłego roku. Taki rezultat oznacza kontynuację trendu wzrostowego na rynku sprzedaży nowych samochodów (piąty miesiąc z rzędu wzrostu rok do roku), choć tym razem wzrost ten był minimalny.

Mimo to, był to najlepszy od wielu lat miesięczny wynik uzyskany w listopadzie, jeśli wziąć pod uwagę rejestracje samochodów osobowych oraz dostawczych wspólnie.

W jedenastym miesiącu br. producenci z Chin sprzedali 5 105 egzemplarzy samochodów, czyli 3,50% mniej niż w poprzednim miesiącu. W ciągu jedenastu miesięcy br. liczba rejestracji wyniosła 39 340 sztuk. Udział chińskich producentów samochodów osobowych w rynku wyniósł w listopadzie 10,4%, co jest kolejnym rekordem (Przypominamy, że nasz raport zawiera tabelę z rankingiem rejestracji marek producentów z Chin).

Udział nowych elektrycznych samochodów osobowych (BEV) w rynku również wzrósł po raz kolejny z rzędu i w listopadzie 2025 roku przekroczył 10 procent, osiągając rekordową wartość 10,1% .

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w listopadzie 2025 roku zarejestrowano w Polsce 54 977 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t, czyli o 0,02% (+10 szt.) więcej niż rok wcześniej oraz o 7,22% (-4 277 szt.) mniej niż w październiku 2025 roku. Dane skumulowane (591 288 szt.) wykazują wzrost sprzedaży w 2025 roku o 6,41% (+35 641 szt.).

W 2025 roku sześć marek z czołowej dziesiątki zanotowało wzrost liczby rejestrowanych aut licząc rok do roku. Największy wzrost w TOP10 odnotowało BMW – o 14,34%. Największy spadek rejestracji zanotowało natomiast Hyundai - o 7,80%.

RYNEK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wskazują, że w listopadzie 2025 r. zarejestrowano w Polsce 49 027 samochodów osobowych, o 0,25% (-121 szt.) mniej niż rok wcześniej i o 7,02% (-3 703 szt.) mniej niż w październiku br. W 2025 roku w Polsce zarejestrowano dotychczas 529 648 nowych samochodów osobowych, o 6,81% więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (+33 773 szt.).

W listopadzie 2025 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 31,09%. Udział firm osiągnął poziom 68,91%.

W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili w listopadzie 2025 roku 33 784 auta. Udział firm w roku 2025 wyniósł dotychczas 68,42%. Statystyka ta jednak nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą ani spółek cywilnych, które w CEPiK klasyfikowane są w grupie „osób fizycznych”. Ponieważ w grupie osób fizycznych mogą również znaleźć się firmy, rzeczywisty rozkład rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może się jeszcze bardziej zwiększyć.

Dwanaście z pierwszych piętnastu marek klasyfikowanych na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby samochodów zarejestrowanych w 2025 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, w tym największy – MG o 124,17%. Największy spadek zanotowała Toyota - o 10,77%.

Tytuł lidera rynku utrzymała Toyota. W 2025 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 82 953 auta tej marki, o 10,77% mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 15,66%. Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 57 709 szt., o 8,46% więcej niż w takim samym okresie 2024 roku. Udział Skody wynosi 10,90%. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. Klienci niemieckiego producenta zarejestrowali w 2025 roku 38 423 samochody, o 12,38% więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wynosi obecnie 7,25%. Na czwartej pozycji jest KIA, której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 28 232 szt., o 6,97% mniej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 5,33%. Piąte miejsce zajmuje BMW. W 2025 r. zarejestrowano 28 193 auta tej marki, o 14,34% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,32%.

Najczęściej kupowanym modelem osobowym w 2025 roku pozostaje Toyota Corolla (21 471 szt.; -16,36% r/r), za którą uplasowała się Skoda Octavia (18 626 szt.; +8,42% r/r) oraz Toyota C-HR (12 822 szt. -1,53% r/r). Następne miejsca zajmują KIA Sportage (12 700 szt.; -0,45%) i Toyota Yaris Cross (12 132 szt.; -15,50% r/r).

Najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych jest KIA Sportage (7 173 szt.; -1,14%), na drugim miejscu - Toyota Yaris Cross (6 180 szt.; -25,00%), na trzecim – Toyota C-HR (6 170 szt.; +0,11%), dalej – Volkswagen T-Roc (5 897 szt.; +32,07%), a na piątym – Dacia Duster (4 183 szt. -18,30%).

Wśród klientów firmowych najczęściej rejestrowanym modelem jest Toyota Corolla (19 109 szt.; -12,48%). Na drugim miejscu plasuje się Skoda Octavia (16 372 szt.; +14,06%), dalej Hyundai Tucson (7 011 szt.; -10,17%) i Toyota Yaris (6 874 szt.; -16,54%). Czołową piątkę zamyka Toyota C-HR (6 652 szt.; -3,00%).

RYNEK SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH

Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w listopadzie 2025 roku zarejestrowano w Polsce 5 950 samochodów dostawczych, o 2,25% (+131 szt.) więcej niż rok wcześniej i o 8,80% (-574 szt.) mniej niż w październiku br.

W 2025 roku zarejestrowano dotąd łącznie 61 640 aut dostawczych, o 3,1% (+1 868 szt.) więcej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Osiem z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby tegorocznych rejestracji w porównaniu do 2024 roku, a największy należy do marki Maxus - o 351,43%. Największy spadek w tym gronie zanotowała Skoda (o 26,14%).

Tytuł lidera rynku w 2025 roku należy do Toyoty. Klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 10 627 aut tej marki, o 64,58% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Udział Toyoty w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 17,24%. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford z wynikiem rejestracji 9 861 pojazdów, o 12,24% więcej niż przed rokiem. Udział marki w rynku wyniósł 16,00%.

Na trzecim miejscu jest Renault. W 2025 r. klienci zarejestrowali 9 309 aut dostawczych tego producenta, o 22,29% mniej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 15,10%.

Na czwartej pozycji znalazł się Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 6 595 szt., o 21,28% więcej niż w 2024 r. Udział marki w polskim rynku wynosi 10,70%. Na piątej pozycji uplasował się Fiat. Dotąd w 2025 r. zarejestrowano 6 107 aut dostawczych tej marki, o 10,48% mniej niż w takim samym okresie 2024 r. Udział marki wyniósł 9,91%.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2025 r. jest Renault Master (6 433 szt.; -23,26% r/r). Na drugiej pozycji uplasował się Fiat Ducato (4 377 szt.; -10,47%/r), na trzeciej Toyota Proace City (4 126 szt.; +21,28% r/r), a na czwartej Mercedes Sprinter (3 805 szt.; -17,52%). Czołową piątkę zamyka Ford Transit (3 598 szt.; +3,30%).

Copyright by IBRM Samar, Polska 2025

Pliki do pobrania (1)

IBRM SAMAR - rejestracje aut osobowych i dostawczych - listopad 2025 roku.pdf

Autorzy

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów