W sierpniu 2025 r. liczba rejestracji aut z wyższej półki była mniejsza w stosunku do poprzedniego miesiąca i minimalnie większa niż w sierpniu roku ubiegłego. Udział segmentu premium w krajowym rynku nowych aut osobowych wyniósł 20,5 proc. i był to najniższy miesięczny wynik w tym roku.W sierpniu 2025 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 8 689 nowych samochodów osobowych klasy premium. Był to wynik o 25,49 proc. mniejszy niż w lipcu bieżącego roku i o 1,16 proc. lepszy w zestawieniu z sierpniem roku 2024, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 8 589 takich aut. Udział segmentu premium w krajowym rynku nowych aut osobowych wyniósł w sierpniu br. 20,5 proc. i był najniższy w tym roku.
W okresie od stycznia do sierpnia 2025 roku w Polsce zarejestrowano 88 037 nowych aut z wyższej półki, o 5,60 proc. (4 669 sztuk) więcej w zestawieniu z takim samym okresem minionego roku. Auta z segmentu premium miały na koniec sierpnia br. 23,3 proc. udziału w polskim rynku nowo rejestrowanych aut osobowych.
Pierwsze miejsce w rankingu zajęło po ośmiu miesiącach BMW. Klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 19 959 nowych aut tej marki, co jest rezultatem o 11,65 proc. większym niż rok wcześniej. Najczęściej rejestrowane od początku roku modele w gamie BMW to: seria 5 (2 767 szt.), dalej było X3 (2 650 szt.) oraz X1 (2 543 egzemplarzy).
Na drugim miejscu było Audi. W ciągu ośmiu miesięcy bieżącego roku Polacy kupili i zarejestrowali 18 753 samochody tej marki, o 0,56 proc. więcej r/r. Spośród modeli z czterema pierścieniami na masce, w okresie styczeń-sierpień 2025 roku najczęściej rejestrowany było Q5 (3 355 sztuk). Na drugiej pozycji znalazło się Audi A3 z 3 237 egzemplarzami, a trzecie miejsce zajęło A5 (2 921 egzemplarzy).
Trzecią pozycję w okresie styczeń-sierpień 2025 roku zajął Mercedes. Klienci kupili i zarejestrowali 18 046 samochodów tej marki, o 1,11 proc. mniej w porównaniu z sytuacją sprzed roku. Wyniki Mercedesa nie obejmują osobowych wersji vanów (Citan, T, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględniają natomiast klasę V. W gamie marki na koniec sierpnia 2025 r. zwycięskie okazało się GLC Coupe z 2 358 zarejestrowanymi samochodami, przed modelem GLC (2 304 egz.) oraz klasą CLA (1 691 sztuk).
Na czwartym miejscu było Volvo. Szwedzka marka, należąca do chińskiego koncernu Geely, zarejestrowała 12 676 samochodów, o 13,47 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem w ofercie tego producenta na koniec sierpnia br. był model XC60 (5 950 egzemplarzy), wiceliderem było XC40 (3 510 sztuk), które wyprzedziło model XC90 (1 699 sztuk).
Na piątej pozycji na koniec sierpnia zameldował się Lexus. Ta japońska marka zarejestrowała w naszym kraju 9 991 nowych samochodów, o 4,95 proc. więcej rok do roku. W okresie styczeń - sierpień 2025 roku w gamie Lexusa najlepiej sprzedawał się NX (4 116 rejestracji), przed LBX (2 017 szt.) oraz UX (1 298 egz.).
W pierwszej dziesiątce zestawienia na koniec sierpnia tylko dwie marki premium zanotowały słabszy wynik niż w analogicznym okresie roku ubiegłego: Mercedes (-1,11 proc.) oraz Porsche (minus 23,05 proc.). Z kolei największym wzrostem procentowym w TOP10 na koniec sierpnia może pochwalić się, pozycjonowana na dziewiątym miejscu, Alfa Romeo (1 452 szt., plus 56,63 proc.). Najlepiej sprzedającym się modelem włoskiej marki był Junior (510 egzemplarzy), produkowany w fabryce Stellantisa w Tychach.
W okresie styczeń-sierpień 2025 roku najpopularniejszym modelem w segmencie premium było Volvo XC60 z 5 950 egzemplarzami. W samym sierpniu jednak model ten znalazł się dopiero na 22 pozycji ze 154 rejestracjami, czego głównym powodem były ograniczone dostawy na polski rynek. Na drugiej pozycji zestawienia na koniec sierpnia był Lexus NX z 4 116 rejestracjami, a na trzecim miejscu - Volvo XC40 (3 510 sztuk).