1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Motoryzacja w obliczu bliźniaczej transformacji
Komentarze ekspertów

Motoryzacja w obliczu bliźniaczej transformacji

1 min

Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych: Dzięki oszałamiającym 30 miliardom euro inwestowanym rokrocznie, sektor motoryzacyjny jest największym prywatnym inwestorem w badania i rozwój w UE. Branża motoryzacyjna jest w trakcie bliźniaczej transformacji – ekologicznej i cyfrowej.
Zobacz także AI zmienia motoryzację. Polska nie może zostać w tyle Nowe wyzwania dla producentów aut w obliczu zmian celnych Cyfryzacja podatkowa w branży motoryzacyjnej
false ©SDCM fot. Marek Szczepański
© SDCM fot. Marek Szczepański

Obie te sfery wymagają szybszych, bardziej zaawansowanych i różnorodnych rozwiązań. Wkroczyliśmy w dekadę pojazdu definiowanego programowo. Wkrótce oprogramowanie stanie się wyróżnikiem, na podstawie którego ludzie będą decydować o zakupie, bądź też powstrzymywaniu się od zakupu danego samochodu. 

Około dziewięciu tysięcy producentów części motoryzacyjnych przoduje w Europie pod względem liczby nowych patentów składanych każdego roku. To oni, inwestując co roku dziesiątki miliardów euro w badania i rozwój, odgrywają kluczową rolę w unowocześnianiu i dostosowywaniu przemysłu motoryzacyjnego do nowych globalnych wymagań regulacyjnych i wyzwań społecznych. 

W miarę przekształcania przemysłu motoryzacyjnego konieczne jest stworzenie atrakcyjnego otoczenia biznesowego, aby ustanowić niezbędne warunki umożliwiające osiąganie celów oraz umożliwić innowacje poprzez przyjęcie różnorodności technologii, co zmniejsza naszą zależność i pozwala nam szybciej i skuteczniej osiągnąć neutralność klimatyczną. 

Źródło: SDCM 


Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

KSeF w branży motoryzacyjnej#1
Przeczytaj

KSeF w branży motoryzacyjnej

Maciej Kordalewski, partner, doradca podatkowy, KPI Tax: KSeF to rewolucja w fakturowaniu, która dotknie każdy dział twojej firmy motoryzacyjnej - nie tylko księgowość. Krajowy System e-Faktur staje się obowiązkowy od 1 lutego 2026 roku dla firm z przychodem powyżej 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 roku obejmie wszystkie podmioty. To nie jest kolejna zmiana podatkowa, którą można zlecić księgowej. To fundamentalna transformacja procesów biznesowych w całej firmie.

Coraz mniejsze szanse na utrzymanie korzyści w leasingu#2
Przeczytaj

Coraz mniejsze szanse na utrzymanie korzyści w leasingu

Marta Szafarowska, doradca podatkowy, Gekko Taxens: Pojazdy, które do końca 2025 r. zostaną wprowadzone do ewidencji środków trwałych podatnika, będą mogły korzystać z dotychczasowych – korzystniejszych – limitów w zaliczaniu do kosztów podatkowych. Inaczej będzie w przypadku samochodów będących przedmiotem umów leasingu, co potwierdziło Ministerstwo Finansów. Co do swoistej „dyskryminacji” leasingu istnieją jednak poważne zastrzeżenia, także natury prawnej.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów