
Jetour wchodzi do Polski. Umowa z AADC podpisana
Chiński Jetour oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce – pierwszym rynku marki w Europie.
Paweł Janas
2 min
Ośrodek Informacji UFG podsumował rok 2024 na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC. Zgodnie z przepisami, ubezpieczyciele przekazują do UFG informacje o wszystkich zawartych umowach ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC, o zgłoszonych szkodach z tych ubezpieczeń i wypłaconych odszkodowaniach.
Ubezpieczenie komunikacyjne OC jest ubezpieczeniem obowiązkowym dla posiadaczy pojazdów mechanicznych, natomiast AC – ubezpieczeniem dobrowolnym. Liczba osób korzystających z AC systematycznie rośnie. Liczba aktywnych polis OC przekroczyła na koniec 2024 r. 29,7 mln, zaś polis AC – 7,7 mln. Stosunek liczby polis AC do OC wyniósł 26,1 proc. wobec 25,7 proc. na koniec 2023 r.
W 2024 roku poszkodowani zgłosili do ubezpieczycieli ponad 1,86 mln szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych, o ponad 114 tys. więcej niż w 2023 roku (wzrost o 6,5 proc. rok do roku). Szkód zgłoszonych z OC było w 2024 roku ponad 1 mln, zaś z AC – ok. 845 tys. Wzrost liczby szkód, a także coraz wyższe koszty ich likwidacji przełożyły się na znacznie wyższą wartość wypłaconych odszkodowań.
Z ubezpieczeń OC z tytułu likwidacji szkód w mieniu ubezpieczyciele wypłacili w 2024 roku 9,34 mld zł (w 2023 roku – ponad 8 mld zł), a z tytułu szkód osobowych – ok. 1,63 mld zł (w 2023 roku – ok. 1,39 mld zł). Zatem łącznie ubezpieczyciele wypłacili z OC w ubiegłym roku niemal 11 mld zł. Była to kwota o ponad 16 proc. wyższa niż rok wcześniej. Natomiast wartość odszkodowań z AC sięgnęła w 2024 roku ponad 8,27 mld zł wobec 6,91 mld zł w 2023 roku, co oznacza wzrost rok do roku o ponad 19,6 proc.
Źródło: UFG
Chiński Jetour oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce – pierwszym rynku marki w Europie.
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie stawiają kolejny krok w stronę zeroemisyjnego transportu. Stołeczny przewoźnik podpisał umowę z Solaris Bus & Coach na dostawę 79 nowych autobusów elektrycznych. Kontrakt obejmuje 50 przegubowych Solarisów Urbino 18 electric oraz 29 krótszych Urbino 12 electric.
Podczas gdy sprzedaż używanych samochodów osobowych w Polsce spada, segment dostawczaków, dużych aut wieloosobowych i pick-upów notuje wyraźny wzrost. Według danych Aures Holdings, w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku sprzedano w Polsce 130,8 tys. takich pojazdów – o 11,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Dla porównania, cały rynek wtórny zanotował spadek o 3,3 proc.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów