
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Paweł Janas
1 min
Stellantis poinformował, że od 30 marca br. zaprzestał produkcji modelu T03 chińskiego producenta Leapmotor w swoim zakładzie w Tychach. Decyzja została potwierdzona przez polski oddział koncernu, który w oficjalnym oświadczeniu przesłanym samar.pl zaznaczył, że nadal jest zaangażowany w wprowadzanie pojazdów Leapmotor na rynek europejski, jednak obecnie ocenia „różne opcje produkcyjne”.
Jak podała agencja Reuters, Stellantis nie ujawnił przyczyn tej decyzji, ani czy model będzie w przyszłości wytwarzany w innej europejskiej fabryce. Według nieoficjalnych informacji, koncern i Leapmotor nie planują na razie wznowienia produkcji T03 w Europie, skupiając się na jego modernizacji do wersji A-series, które od 2026 r. mają być produkowane poza Chinami.
To kolejna zmiana w strategii Stellantisa dotyczącej współpracy z Leapmotorem. W ubiegłym roku zrezygnowano z planów produkcji w Polsce elektrycznego crossovera B10. Jak podały źródła Reutersa, decyzja była związana z reakcją Chin na unijne cła na importowane samochody elektryczne. Polska, popierająca te rozwiązania, straciła produkcję na rzecz Hiszpanii, która wstrzymała się od głosu w sprawie ceł.
Stellantis dysponuje 51 proc. udziałów w joint venture Leapmotor International, które ma wyłączne prawa do eksportu, sprzedaży i produkcji pojazdów chińskiej marki poza Chinami.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów