1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Stellantis wstrzymuje produkcję Leapmotor T03 w Polsce. Rozważa inne opcje
Wiadomości

Stellantis wstrzymuje produkcję Leapmotor T03 w Polsce. Rozważa inne opcje

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

1 min

Stellantis potwierdza zakończenie montażu chińskiego modelu elektrycznego Leapmotor T03 w fabryce w Tychach. Firma zapowiada dalsze wprowadzanie pojazdów marki na rynek europejski, ale obecnie analizuje alternatywne rozwiązania produkcyjne.
Zobacz także Geely EX5. Elektryczny model właściciela Volvo Stellantis Polska. Nowy dyrektor ds. samochodów używanych Alfa Romeo notuje 20 proc. wzrost sprzedaży w I półroczu 2025 roku
false ©

Stellantis poinformował, że od 30 marca br. zaprzestał produkcji modelu T03 chińskiego producenta Leapmotor w swoim zakładzie w Tychach. Decyzja została potwierdzona przez polski oddział koncernu, który w oficjalnym oświadczeniu przesłanym samar.pl zaznaczył, że nadal jest zaangażowany w wprowadzanie pojazdów Leapmotor na rynek europejski, jednak obecnie ocenia „różne opcje produkcyjne”.

false ©

Jak podała agencja Reuters, Stellantis nie ujawnił przyczyn tej decyzji, ani czy model będzie w przyszłości wytwarzany w innej europejskiej fabryce. Według nieoficjalnych informacji, koncern i Leapmotor nie planują na razie wznowienia produkcji T03 w Europie, skupiając się na jego modernizacji do wersji A-series, które od 2026 r. mają być produkowane poza Chinami.

false ©

To kolejna zmiana w strategii Stellantisa dotyczącej współpracy z Leapmotorem. W ubiegłym roku zrezygnowano z planów produkcji w Polsce elektrycznego crossovera B10. Jak podały źródła Reutersa, decyzja była związana z reakcją Chin na unijne cła na importowane samochody elektryczne. Polska, popierająca te rozwiązania, straciła produkcję na rzecz Hiszpanii, która wstrzymała się od głosu w sprawie ceł.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Stellantis dysponuje 51 proc. udziałów w joint venture Leapmotor International, które ma wyłączne prawa do eksportu, sprzedaży i produkcji pojazdów chińskiej marki poza Chinami.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów